همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

فيلم درباره كارآفريني

6 راه براي شروع فوري فروش توسعه كسب و كار

در تحليل رقبا اصولا تمركز روي رقباي مستقيم است اما در عين حال، در نظر گرفتن رقباي غير مستقيم هم ايده خوبي است كه ميتوانيد در آينده آن را عملي كنيد. جودو، نوعي ورزش رزمي است كه به فضاي خالي توجه دارد يعني هم حمله مي كند، هم دفاع مي كند و هم از فضاهاي خالي رقبا براي پيروزي بر رقيب و ضربه زدن به آن بهره مند مي شود. يا عكس العمل تهاجمي گرفته اند و رقابت شديد كرده اند و در فضاي اقيانوس سرخ با رقيب مشغول بوده اند: مثل كاري كه پپسي كولا و كوكاكولا و يا نايك و آديداس با هم كرده اند و مي كنند. كاري كه براي مثال نوكيا انجام داده است و بعد از ۵۵ سال فعاليت در صنعت چوب، ۳۵ سال فعاليت در صنعت فايبر گلاس، يكمرتبه وارد فعاليت مخابراتي و توليد گوشي موبايل مي شود و مي تواند برند اول موبايل دنيا شود و در زماني كه در اين عرصه نيز برندهاي جايگزين از آن موفقتر مي شوند، در عرصه مخابراتي و دكل هاي مخابراتي به كسب درآمد مي پردازد. 

در اين استراتژي برنامه ها بر اساس نياز مشتري تدوين مي شود و به واسطه توسعه خلاقيت و نوآوري، گسترش بازار، گسترش محصول، گسترش مشتري و گسترش درآمد همگي با هم محقق مي شود. براي وصف اوضاع تركيه فقط اگر اين ارقام از سال گذشته را كنار هم بگذاريم همه چيز شفاف ميشود: طي اين مدت، نرخ سود از ۱۹ درصد به ۱۳ درصد كاهش مييابد، تورم از ۲۰ به بيش از ۸۰ درصد ميرسد و دلار از حدود ۸ لير به بيش از ۱۸ لير كه ركوردي تاريخي است صعود ميكند. انديشمندان و متفكرين مختلف از جمله مايكل پورتر در زمينه استراتژي هاي توسعه كسب و كار به ارائه برنامه هاي كلاسيك رقابتي و يا هزينه كمتر و يا تمايز محصول پرداخته اند و در طول ۴۰ - ۵۰ سال گذشته استفاده از استراتژي هاي توسعه اي براي پيروزي در رقابت مرسوم بوده است. اگر در حال نوشتن برنامه كسبوكار براي يك شركت موجود هستيد،، بهتر است خلاصهاي كوتاه از شركت را در اين بخش شرح دهيد و موفقيتهاي گذشته را برجسته كنيد.

ترجمه و ويرايش كتاب Art et Societe Dans Le Monde Iranian "هنر و جامعه در جهان ايراني" ترجمه از متن فرانسه باهمكاري پروفسور شهريار عدل، از انتشارات توس ۱۳۷۷. اما در فضاي امروز كسب و كار جهاني و نيز در فضاي ركود حاكم بر اقتصاد ايران، تغيير استراتژي و ژله اي بودن و منعطف بودن آن نيز خودش يك استراتژي راهگشا مي تواند باشد. در استراتژي اقيانوس آبي، به جاي آن كه تاكيد روي رقابت باشد، توجه به نيازهاي جديد مشتري، فضاي غير انحصاري و خلاقيت است. ديگر استراتژي موثر در فضاي جديد، ژله اي بودن و انتخاب مسير منعطف است؛ يعني سناريو نويسي براي آينده با تاكيد بر تغيير و تنوع و همچنين انطباق با تغييرات بيروني. اگر شما يك شركت فن آوري هستيد، براي طرح كسب و كار ، توصيف تكنولوژي و آنچه كه “راز مخفي در تكنولوژي” شماست، بسيار مهم است. به هر حال، آن چه مهم است توجه به راهكارهاي جديد، استراتژي هاي نوآورانه و تاكتيك هاي خلاقانه است تا يك سازمان و كسب و كار بتواند به حيات خود ادامه دهد و توسعه فعاليت و درآمد و اثرگذاري خود را محقق سازد.

فيلم درباره كارآفريني

ميزان درآمد حاصل از ارائه خدمات نظافتي در سال، 850 ميليون ريال و افزايش 20 درصدي ساليانه ارائه خدمات در سه سال اول. در بعد جهاني ebay و آمازون دو مثال عمده در اين رابطه هستند كه توانسته اند با استفاده از فضايي كه قبلا كسي به آن توجه نداشته، كسب و كاري جديد راه بيندازند و ميلياردها دلار درآمد كسب نمايند. اين وضعيت در مورد سازمانهايي وجود دارد كه رقبايي جدي دارند و به علت وضعيت محصول و بازار و مشتريان، مجبور هستند كه برنامه هايي بلند مدت براي كسب يك مزيت رقابتي در فضايي غير انحصاري تدوين و اجرا كنند. هدف كليدي كسب و كار هاي موفق ، ايجاد دانش جديد براي ساختن و حفظ يك مزيت رقابتي است . نمونه بارز اين استراتژي ها، استراتژي اقيانوس سرخ يا صرفا رقابتي است. تدوين طرح كسب و كار از بخش هاي مختلفي تشكيل يافته است كه بنا به سليقه و يا نتايج مورد نظر صاحبان شركت متغير مي باشد. چه گروه سني، چه سطح درآمدي و مواردي از اين دست مورد توجه قرار گيرند. و بايد به اين موضوع عنايت داشته باشيم كه امروزه داشتن سرمايه، نيروي انساني، فكر خوب و خلاق و تجربه قديمي ها به تنهايي براي راه اندازي يك كسب و كار نمي تواند موفقيت را تضمين نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.