نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز


شیراز شهر تاریخی و جذاب استان فارس است که به شهر شعر و ادب و پایتخت فرهنگی ایران شهرت دارد. با سفر به شهر زیبای شیراز، علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، این فرصت را خواهید داشت که در طبیعت ناب این شهر نیز بگردید. قبل از سفر ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا بیاییم شیراز؟ با سایت گردشی تاپ همراه باشید.


ارائه نمای شیراز

شیراز پنجمین و پرجمعیت ترین شهر ایران است و به دلیل جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی، محبوبیت زیادی در بین گردشگران پیدا کرده است. شهر شیراز در اردیبهشت ماه به دلیل شکوفه های بهارنارنج به بهشت ​​روی زمین تبدیل می شود. مکان های جالب زیادی در شهر شیراز وجود دارد که در متن زیر آن ها را به شما معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر تجربه دیدن این مکان های جالب را از دست ندهید.

دیدنی های تاریخی شیراز

شیراز مکان های تاریخی زیادی دارد که یادآور فرهنگ و تمدن ایرانی است. از اماکن تاریخی شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن شیراز یکی از جاذبه های گردشگری شیراز است. این دروازه در شمال شرقی شیراز است و قرآنی نیز به آن متصل است. که نشانه ای است برای کسانی که شهر را ترک می کنند

این دروازه توسط کریم خان زند بازسازی شد و دو نسخه از قرآن بر بالای آن قرار گرفت. امروز قرآن در موزه پاریس که به عنوان هفدهمین قرآن من شناخته می شود نگهداری می شود. دروازه های قدیمی قرآن در دوره پهلوی به دستور رضا شاه تخریب شد و در سال 1328 دروازه جدیدی ساخته شد. اماکن دیدنی اطراف دروازه قرآن عبارتند از:

آرامگاه خواج کرمانی

باغ جهان نما

حافظه

خاطرات شیراز

آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز قرار دارد. این مکان محل ملاقات دوستداران و شیفتگان حافظ است. قدمت این محوطه به دوره زندیه و حدود دو هکتار وسعت دارد. معماری این مکان بسیار خاص است و طراحی و معماری آن به سبک هخامنشی و زندیه انجام شده است. اطراف این آرامگاه مملو از باغ ها و درختان بلند است که زیبایی این مکان را دو چندان کرده است. این مکان یکی از مکان های عاشقانه شیراز است که روح هر عاشقی را تازه می کند.

مجموعه تاریخی وکیل شیراز

مجموعه تاریخی وکیل یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی شیراز است. با بازدید از این مکان های دیدنی شیراز می توانید سفری موثر درباره تمدن ایرانی داشته باشید. وکیل شیراز دارای آثار تاریخی و هنری زیر است.

وکیل مسجد شیراز

مسجد وکیل یکی از بناهای ساخته شده در دوره زندیه است که در نزدیکی حمام وکیل و بازار وکیل قرار دارد. در این مسجد سبک معماری خاصی را می بینید که زیبایی منحصر به فردی دارد. این حمام با طراحی کریم خان زند دارای دو ایوان و یک ایوان است. از ویژگی های برجسته این مسجد در جنوب شبستان می توان به ستون های سنگی مستحکم و مارپیچ اشاره کرد.

حمام وکیل شیراز

در مرکز شهر حمام وکیل شیراز قرار دارد که یکی از خاطرات کریم خان زند به شمار می رود. این حمام دارای حمام سلطنتی است که در زمان های قدیم مورد استفاده پادشاه بوده است. این قسمت های وان زاویه دار هستند تا گرما از وان خارج نشود. در زیر گنبد حمام نقوش آهکی زیبا که ریشه در سنت‌ها و آیین‌های عامیانه دارد را می‌بینید.

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل توسط کریم خان زند ساخته شده و یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای چین است. بازار وکیل در مرکز شهر قرار دارد و تمام قسمت های آن حفظ شده است. تجارت در این بازار ادامه دارد که می توان گفت دلخراش تجارت شیراز است. بازار وکیل همچنین دارای انواع صنایع دستی شیراز و سوغاتی های شیرازی است که ارزش دیدن دارد.

مخزن نماینده

آب انبار وکیل سومین ساختمانی بود که به دستور کریم خان زند ساخته شد. امروزه این آب انبار به موزه آب تبدیل شده و از دیدنی های تاریخی شیراز است

خانه غول الملک شیراز

خانه زینت الملک در خیابان لطف علی خان زند و در مجاورت نارنجستان قوام واقع شده است. قدمت این خانه به دوره قاجاریه می رسد و معماری سنتی منحصر به فردی دارد. این خانه در ضلع غربی باغ نارنجستان کوام قرار دارد و در سال ۱۲۹۰ توسط علی محمد خان کوام الملک دوم ساخته شده است. این خانه در سال 1302 توسط محمدرضا خان کوام الملک سوم تکمیل شد و دختر کوام الملک چهارم به نام زینت الملک در این خانه زندگی می کرد.

ارگ کریم خان شیراز

یکی از مهمترین آثار تاریخی شیراز، ارگ کریم خان است که در دوره زندیه ساخته شده است. ارگ کریمهان در گذشته محل سکونت خاندان سلطنتی زندیه بوده و امروزه به عنوان یکی از آثار ملی به شمار می رود. این قلعه که در قسمت شمال شرقی میدان شهدا قرار دارد، دارای برج ها و دیوارهای بلند است. قسمت شگفت انگیز این قلعه حمام قلعه است که معماری سنتی خاصی دارد.

عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپور یکی از بناهای دوره پهلوی است که توسط مهندسی ابوالقاسم ساخته شده است. می توانید در اطراف این اقامتگاه سرسبز قدم بزنید و در کافه ها و رستوران های آن غذا بخورید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.