بازنویسی محتوای متنی چه کاربردهایی دارد؟
نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز

موسیقی راک یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است که در دهه 1950 با نام موسیقی راک اند رول رایج شد. اما بعداً در دهه 1960 گسترش یافت و راک اند رول به راک تبدیل شد و تحت تأثیر ژانرهایی مانند بلوز و کانتری قرار گرفت. با گذشت زمان این ژانر موسیقایی به ایجاد و شکل گیری ژانرهای دیگری انجامید.

هر قطعه موسیقی با توجه به ویژگی هایی مانند دوره زمانی، نحوه اجرا، نوع سازهای مورد استفاده در اجرا، ویژگی های جغرافیایی و ... به سبکی ضبط می شود که این امر و تفاوت در ویژگی ها باعث شده است که سبک های مختلفی در بخش های مختلف به وجود بیاید. از جهان؛ که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. یکی از معروف ترین و پر سر و صداترین سبک های موسیقی امروزه راک است که در این پست شما را با آن و زیرشاخه های آن شامل پست راک، راک اند رول، آلترناتیو راک و ... آشنا می کنیم. با موزیک باران همراه باشید.

همه چیز در مورد تاریخ موسیقی راک

در دهه 1950 این سبک طرفداران زیادی داشت که آن را راک اند رول نامیدند و تحت تاثیر سبک هایی مانند کانتری، ریتم و بلوز قرار گرفت. زمانی که نوبت به دهه 1960 رسید، این سبک در بریتانیای کبیر و ایالات متحده رایج شد و رایج شد. آمریکایی و ساب تحت تاثیر سبک هایی مانند بلوز، فولک، جاز و کلاسیک قرار گرفتند.

دهه 1960 به عنوان عصر سنگ کلاسیک شناخته می شود. سبک های موسیقی راک مانند بلوز راک، فولک راک، کانتری راک، موسیقی راک در این دوره ظهور کردند. همچنین در این دوره، موسیقی راک به عنوان نیروی محرکه جنبش های فرهنگی و سیاسی تلقی می شد.

تاریخچه موسیقی راک

همانطور که در بخش تاریخ ذکر شد، در دهه 1950 سبک راک "راک اند رول" نامیده می شد. در واقع کلمه راک شکل کوتاه شده راک اند رول است.

تشخیص سبک موسیقی راک به دلیل تنوع زیاد و برخی ویژگی های مشترک با سبک های دیگر کمی دشوار است. اما یکی از ویژگی های متمایز آن ملودی مرکزی در ریتم 4/4 است که بر ضرب آهنگ قوی تأکید دارد.

این سبک ریتمیک توسط سازهایی مانند گیتار الکتریک، گیتار باس، درام و غیره اجرا می شود. در واقع یک ضرب یکنواخت با صدای بلند به طور مداوم در سراسر قطعه تکرار می شود. بلندی صدا از دیگر ویژگی های ژانر راک است.

معرفی شاخه های سنگی کوچک

سبک راک دارای چندین زیرگروه است که اساس آن همان ویژگی های موسیقی راک با تغییرات جزئی است. در ادامه تعدادی از پرکاربردترین زیر مجموعه های این سبک از موسیقی را ارائه خواهیم داد.

1. سبک پست راک پست راک

سنگ یکی از انواع سنگ های آزمایشی است که در آن از ابزار رایج مورد استفاده در سبک سنگ استفاده می شود. اما این سبک از راک در هارمونی، ملودی، ریتم و کر با سبک راک تفاوت دارد. ویژگی اصلی این موسیقی این است که موسیقی دارای الگوی کوتاه و تکراری است که در طول زمان و با پیشرفت موسیقی تغییر می کند. یکی دیگر از ویژگی های این سبک موسیقی، سبک بدون کلام یا آنچه «دستگاهی» نامیده می شود است.

2. راک اند پلی متاثر از سبک راک اند رول است

این یکی از تأثیرگذارترین و محبوب ترین ژانرهای موسیقی مرتبط با راک است. این ژانر موسیقی در اواخر دهه 1940 زمانی که نوازندگان راک موسیقی کانتری را با ریتم اند بلوز ترکیب کردند ظهور کرد. موسیقی راک ویژگی آنارشیسم را داشت، سپس با گذشت زمان این ویژگی نادیده گرفته شد و این نوع موسیقی به سمت کسب مهارت و ایجاد انقلاب پیش رفت. از معروف ترین گروه های این سبک می توان به گروه های زیر اشاره کرد:

1. بیتلز: بیتلز یک گروه انگلیسی است که کار خود را در لیورپول در سال 1960 آغاز کرد. مشهورترین اعضای این گروه جان لنون و جورج هریسون هستند. از آلبوم های این گروه می توان به The Beatles، Help و Let It Go اشاره کرد.  برای دانلود بهترین آهنگ ها در این سبک کلیک کنید.

2. پینک فلوید: مانند بیتلز، پینک فلوید نیز یک گروه انگلیسی است که در سال 1965 در لندن شروع به کار کرد. از اعضای مشهور این گروه می توان به راجر واترز و دیوید گیلمور اشاره کرد. از معروف ترین آلبوم های گروه می توان به The Division Bell، Animals، The Wall، I Wish You Were و Dark Side of the Moon اشاره کرد.

3. پاپ راک ملودیک و محبوب سبک پاپ راک

پس از دوران راک اند رول، موسیقی پاپ یکی از پرطرفدارترین ژانرهای موسیقی است و به پاپ راک معروف است که سخت تر شده و تحت تاثیر موسیقی راک قرار گرفته است. از خوانندگان معروفی که در این سبک کار کرده اند می توان به مایکل جکسون، جورج مایکل، مدونا، تیلور سویفت و کیتی پری اشاره کرد.

4. سبک Melo Batu Lemes

در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد مورد استفاده قرار گرفت. کمی شبیه پاپ راک است، اما کمی نرمتر است و بیشتر بر خواننده و اشعار تاکید می کند تا نوازنده. آهنگ‌های این سبک موسیقی اغلب به موضوعاتی مانند روابط انسانی، عشق و زندگی روزمره می‌پردازند. در این سبک برخلاف دیگر سبک های راک از گیتار الکتریک بسیار کم استفاده شده و حجم آن در آهنگ ها بسیار کم است. از خوانندگان معروف این سبک می توان به لیدی گاگا، هری نیلسون و التون جان اشاره کرد.

5. سبک محبوب و محبوب گرانج گرانج است

این یکی از محبوب ترین و محبوب ترین سبک های دهه نود بود. که به سبک محبوب هارد راک تبدیل شد.

6. هارد راک منحصر به فرد سبک هارد راک

شکل‌گیری هارد راک یا هوی راک بر اساس تغییراتی بود که گروه‌های راک آمریکایی و بریتانیایی در موسیقی راک اند رول ایجاد کردند و عناصری مانند صداهای خشن‌تر، ریف‌های سنگین‌تر گیتار، ضربات صدای درام و صدای قوی‌تر خوانندگان را اضافه کردند با اضافه کردن شروع شد

برخی از طرفداران موسیقی هارد راک را شبیه به هوی متال می دانند. زیرا هر دو دارای ویژگی های مشترکی مانند صدای خشن گیتار هستند. نقش اصلی در این سبک را شانه های خواننده در حال نواختن آلات موسیقی ایفا می کند.

7. سبک تکان دهنده آلترناتیو راک آلترناتیو راک

این یکی دیگر از شاخه‌های راک است که از اواسط دهه 80 تا دهه نود بر هر گروه پانک راک تأثیر گذاشته است. سنگ جایگزین در اصل راهی برای خروج از ساختارهای قبلی بود. در این سبک موسیقی، هر خواننده ای می تواند احساسات خود را بیان کند.

در واقع، به دلیل این طبیعت نامحدود، دامنه این سبک موسیقی بی پایان است. از گروه های شناخته شده در این سبک می توان به گروه های زیر اشاره کرد:

2. نیروانا: نیروانا یک گروه آمریکایی بود که در سال 1987 توسط کرت کوبین، خواننده و گیتاریست گروه در واشنگتن تأسیس شد. معروف ترین آلبوم های این گروه Nevermind، Bleach، In Utero و Live at Reading هستند.

3. Coldplay: Coldplay یک گروه بریتانیایی است که در سال 1996 توسط خواننده و پیانیست کریس مارتین و گیتاریست جانی باکلند در لندن تأسیس شد. از آلبوم های این گروه می توان به Ghost Stories، A Head Full of Dreams و X&Y اشاره کرد.

8. سبک نمادین و اعتراضی پانک راک پانک راک

جنگ است، بیکاری سبک موسیقی متاثر از مشکلاتی مانند تورم. در حقیقت، ارتباط افراد با زندگی روزمره کاهش می یابد و این یک وضعیت جدی تلقی می شود.

9. سبک عالی پراگرسیو راک پروگرسیو راک

این نوع موسیقی که با نام پراگ راک یا پراگ نیز شناخته می شود، در اواسط دهه 1960 در بریتانیا ساخته شد. ویژگی مهم این سبک موسیقی این است که زمان زیادی برای اجرای موسیقی لازم است. بنابراین تعداد زیادی آهنگ در این سبک موسیقی بین 20 تا 40 دقیقه وجود خواهد داشت. پینک فلوید، کینگ کریمسون و لیک اند پالمر از جمله گروه های تاثیرگذار در توسعه این نوع موسیقی هستند. یکی دیگر از ویژگی های پیچیده این موسیقی این است که درک آن نسبت به سبک های دیگر موسیقی به تلاش بیشتری نیاز دارد! از معروف ترین موسیقی های این سبک می توان به موسیقی نورها از گروه آرشیو اشاره کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.