بیماری مری بارت چیست؛ علت و علائم و درمان
گرانترین گوشی سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟
انواع پمپ های صنعتی
روش‌های افزایش توانایی حل مسئله در دانش آموزان
راهنمای کامل تحصیل در قبرس
آهنگ جدید فرزاد فرخ به نام «تو شاهکار خدایی عجب چشمایی داری»
دوشنبه ۱۱ تیر ۰۳

راهنمای کامل تحصیل در قبرس


آیا به تحصیل در خارج از کشور و تحصیل در قبرس شمالی فکر می کنید؟ کدام دانشگاه را برای تحصیل در قبرس انتخاب کنیم و چگونه بورسیه بگیریم؟ بنابراین، به واکر خوش آمدید. در اینجا ما تمام اطلاعاتی را که در مورد تحصیل در قبرس شمالی نیاز دارید، از فرآیند پذیرش در دانشگاه های قبرس شمالی گرفته تا ویزای دانشجویی و بورسیه تحصیلی در قبرس در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان

چرا تحصیل در قبرس؟

تجربه تحصیل در قبرس شمالی تجربه ای متفاوت و آغاز موفقیت های بزرگ خواهد بود. طبق آخرین اطلاعات YODAK (وزارت آموزش و پرورش قبرس شمالی) بیش از 100000 نفر هستند، یعنی. دانش آموزان یک سوم جمعیت قبرس شمالی را تشکیل می دهند و بیشتر آمار مربوط به ترکیه، پاکستان، ایران و نیجریه است. این در حالی است که حدود 12000 دانشجوی ایرانی در قبرس شمالی تحصیل می کنند. مهمترین دلایل محبوبیت قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی عبارتند از:

هزینه پایین زندگی و تحصیل در قبرس شمالی: هزینه های دانشگاه در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است و کاهش شدید واحد پول ایران این کشور را به یک مقصد مهاجرتی محبوب تبدیل کرده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی بین 1100 تا 4000 دلار در هر ترم است و بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است.

بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی: تحصیل در قبرس شمالی بدون مدرک زبان انگلیسی یکی از بزرگترین مزیت های دانشگاه های این کشور است.

اعتبارسنجی دانشگاه های قبرس شمالی: بهترین دانشگاه های قبرس شمالی عموما بین المللی هستند و مدارک آنها در اروپا و سایر کشورها قابل شناسایی است. برای یافتن لیست دانشگاه های قبرس شمالی می توانید از لینک هایی که در این مقاله ارائه کرده ایم استفاده کنید. نام دانشگاه را در نوار بالای صفحه پیدا کنید.

فرآیند آسان اخذ اقامت دانشجویی در قبرس: اخذ اقامت دانشجویی در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورها آسان است. فقط از طریق نماینده مجاز دانشگاه اقدام کنید. https://euromy.info


دسترسی نزدیک به ایران: شاید سهولت سفر و نزدیکی به ایران برای دانشجویان ایرانی اهمیت ویژه ای داشته باشد. تحصیل در قبرس شمالی با پرواز یک ساعته به ترکیه و سپس ایران امکان پذیر است.

تنوع در رشته: رشته های تحصیلی در قبرس شمالی بسیار متنوع و به طور کلی در سطح بین المللی شناخته شده است.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی آب و هوا و فرهنگ مردم این جزیره است. قبرس شمالی با تاریخ و فرهنگ آمیخته با فرهنگ ایرانی همواره مورد توجه ایرانیان مهاجر بوده است. اما در کنار مزایای تحصیل در قبرس شمالی، معایبی نیز وجود دارد؛

کسری تحصیلات در قبرس

نژادپرستی: متأسفانه مانند بسیاری از کشورهای جهان، در قبرس نیز نژادپرستی وجود دارد، اگرچه این موضوع اغلب ضعیف و ناچیز است و این امر به ویژه در مورد نژادهای رنگین پوست مانند آفریقایی ها نسبت به جمعیت بومی و قبرس باستان رخ می دهد.

مشکل در یافتن شغل سطح بالا: شما ممکن است در یک زمینه خاص دارای صلاحیت بالایی باشید، اما نباید انتظار داشته باشید که یک موقعیت سطح بالا در قبرس شمالی پیدا کنید، زیرا این موقعیت ها معمولا توسط قبرسی های بومی پر می شوند.

دشواری زبان ترکی در مقایسه با انگلیسی: حتی در محیط دانشگاه و مکان های مرتبط، همه به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما اگر کسب و کار شما به مکان هایی مانند بازار میوه و بازارهای سنتی می رسد، باید چند کلمه ترکی را بدانید.

شرایط پذیرش برای دانشگاه های قبرس شمالی

شرایط تحصیل در قبرس شمالی برای دانشجویان ملیت های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در این قسمت تنها نگاهی به شرایط تحصیل برای دانشجویان ایرانی داشته ایم. برخی از این شرایط عمومی است و برای خروج از ایران قابل اجرا است و برخی دیگر مختص دانشگاه های قبرس است.

مدرک تحصیلی: هر سطحی که دنبال می کنید، باید مدرک قبلی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا در قبرس شمالی را دارید، باید مدرک کارشناسی ارشد ارائه دهید. به طور کلی حداقل مدرک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه قبرس "دیپلم" است. مدارک دانشگاهی ایرانی در قبرس شمالی معتبر است.

شرایط سنی: اکثر دانشگاه های قبرس حداکثر سن را ندارند، اما متقاضیان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند.

مدارک ثبت نام را پر کنید و به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید - این کار توسط عوامل رهجو به صورت رایگان انجام می شود.

سوابق کیفری بدی نیست: این گواهی را باید از ایران دریافت کنید. این گواهی در حال حاضر از طریق دفاتر خدمات قضایی و سامانه سانا صادر می شود. لازم به ذکر است که این امر برای تمامی دانشگاه های قبرس اجباری نیست.

معافیت از تحصیل یا پایان خدمت محدود به پسران می باشد

تست PCR: فقط در زمان همه گیری کرونا لازم است برای دریافت گواهی سلامت باید 48 ساعت قبل از پرواز به آزمایشگاهی در ایران مراجعه کرده و برگه معاینه را ارائه دهید. این سند هنگام ورود به قبرس کنترل می شود

مدرک زبان انگلیسی: داشتن مدرک زبان الزامی نیست و امکان تحصیل در قبرس بدون مدرک زبان وجود دارد. در این صورت متقاضی باید در آزمون زبان ورودی دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کند. این آزمون در سطح ساده برگزار می شود و معمولاً چندین بار قبل از شروع ترم برگزار می شود و اگر به هر دلیلی نمره قبولی نگرفت، داوطلب همچنان دانشجو محسوب می شود اما باید در دوره های زبان شرکت کند. اگر مدرک زبان دارید چند نمونه در جدول آورده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.