بیماری مری بارت چیست؛ علت و علائم و درمان
گرانترین گوشی سامسونگ چه قابلیت هایی دارد؟
انواع پمپ های صنعتی
روش‌های افزایش توانایی حل مسئله در دانش آموزان
راهنمای کامل تحصیل در قبرس
آهنگ جدید فرزاد فرخ به نام «تو شاهکار خدایی عجب چشمایی داری»
دوشنبه ۱۱ تیر ۰۳

انواع پمپ های صنعتی


امروزه انواع پمپ های صنعتی در صنایع بزرگ و کوچک کاربرد فراوانی دارند و پمپ های مورد استفاده امروزه با استفاده از تکنولوژی روز طراحی و ساخته می شوند. راندمان و کارایی این پمپ ها بسیار بالاتر از انواع معمولی است و آنها را برای استفاده در صنایع مناسب می کند.

این روزها استفاده از انواع موتورهای صنعتی برای صنایع بزرگ و کوچک رایج شده است چرا که موتورهای مورد استفاده امروزه با تکنولوژی روز طراحی و تولید می شوند. راندمان و کارایی این موتورها بسیار بالاتر از انواع معمولی است و همین امر آنها را برای مصارف صنعتی مناسب می کند.

استفاده از پمپ های صنعتی کاملا مشهود است. از این تجهیزات برای افزایش فشار و انتقال سیالات مختلف از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. برای این منظور پمپ های صنعتی باید از انرژی مکانیکی برای جابجایی سیالات مختلف مانند آب استفاده کنند.با الکتنو همراه باشید.

پمپ صنعتی چگونه کار می کند؟

ساختار کلی این پمپ را می توان به سادگی تعیین کرد زیرا انواع پمپ های صنعتی دارای دو قسمت اصلی هستند. قسمت اول انرژی مکانیکی تولید می کند و قسمت دوم این انرژی را به سیال منتقل می کند. یک پمپ انرژی مکانیکی را از منبع دوم دریافت می کند و همان انرژی را مستقیماً به سیال مورد نظر اعمال می کند. بدین ترتیب مایع به دلیل وجود انرژی در جهت مورد نظر حرکت می کند و با خروج از پمپ انرژی بیشتری دارد که باعث حرکت آن می شود.

انواع پمپ های صنعتی بر اساس روش انتقال انرژی به مایع

پمپ های صنعتی را می توان بر اساس پارامترهای مختلفی دسته بندی کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. این تقسیم بندی ممکن است بر اساس مواد بدنه، نوع سیالی که پمپ پمپاژ می کند یا ساختار داخلی آن باشد. اما کاربردی ترین روش جداسازی این پمپ ها با توجه به نوع انتقال انرژی به مایع است.

به طور کلی از این نظر پمپ های صنعتی به پمپ های جابجایی مثبت و پمپ های جابجایی غیرمثبت تقسیم می شوند. بله، هر یک از این موارد شامل انواع دیگری از پمپ های صنعتی نیز می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

پمپ های صنعتی با جابجایی منفی

در بین انواع پمپ های صنعتی، جابجایی غیر مثبت عموماً اکثر پمپ های فعال و در حال کار را شامل می شود. عملکرد و کارایی این پمپ ها آنها را به انتخاب اول در صنایع بزرگ یا کوچک تبدیل می کند.

پمپ گریز از مرکز صنعتی

این نوع پمپ با نیروی گریز از مرکز کار می کند و بنابراین بسیار کارآمد است. پمپ سانتریفیوژ پمپیران نیز در این دسته قرار می گیرد و می تواند آب را بسیار کارآمد از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند. این نوع پمپ ها می توانند فشار ثابت و جریان سیال معینی را منتقل کنند و این مزیت اصلی آنها محسوب می شود.

پمپ خطی یا سیرکولاتور صنعتی

این نوع پمپ در هنگام کار صدای بسیار کمی تولید می کند و در انواع مختلفی تولید می شود. برای بدنه این نوع پمپ ها عموما از چدن یا استیل استفاده می شود و باید بدانید که این نوع مکش منفی نخواهد داشت.

پمپ های صنعتی جابجایی فعال

هر نوع پمپ صنعتی باید در شرایط خاصی مورد استفاده قرار گیرد و دانستن روش انتقال انرژی به سیال در این پمپ ها می تواند در فرآیند انتخاب بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی پمپ های جابجایی به دو نوع پمپ های دوار و رفت و برگشتی تقسیم می شوند.

در واقع پمپ را پمپ پیستونی می نامند که در پایان هر سیکل مایع را از یک سر مکیده و از سر دیگر خارج می شود. این نوع پمپ برای پمپاژ مایعات با ویسکوزیته بالا بسیار مناسب است، از آنها در کشاورزی و برای پمپاژ آب استفاده می شود.برای واردات خط تولید کلیک کنید.

Duranindustripumpar

پمپ های صنعتی دوار انواع مختلفی دارند که راندمان بالای آن ها باعث محبوبیت بسیار زیادی شده است پمپ های دنده ای، لوب پمپ، پمپ پره ای، بوستر خلاء، بوستر و پیچ از جمله پمپ های صنعتی هستند که امروزه در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ های صنعتی برای حمل و نقل

قدرت و راندمان این نوع پمپ های جابجایی مثبت بسیار بالاست و به همین دلیل برای انتقال مایعات با ویسکوزیته بالا مانند روغن یا رنگ مناسب هستند. یک پمپ رفت و برگشتی برای مکش و حرکت سیال به دو موتور پرفشار نیاز دارد.

تفاوت پمپ جابجایی مثبت و جابجایی مثبت

تاکنون انواع پمپ صنعتی را در دسته بندی های مختلف قرار داده ایم. اما بیایید ببینیم تفاوت این پمپ ها چیست:

در پمپ های جابجایی مثبت، در درجه اول، انرژی تولید شده توسط موتور به طور مستقیم به فشار تبدیل می شود. در حالی که پمپ های جابجایی غیر مثبت یا مکانیکی ابتدا انرژی را به سرعت و سپس به فشار تبدیل می کنند.

پمپ های جابجایی مثبت برای جریان کم و فشار بالا استفاده می شود. در حالی که از پمپ های مکانیکی برای دبی و فشار متوسط ​​استفاده می شود.

پمپ های مکانیکی به طور مداوم و مستقیم انرژی را به سیال تزریق می کنند. پمپ های جابجایی مثبت به صورت دوره ای انرژی را به سیال تزریق می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.