همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟ (کاربرد + معایب + مزایا)


لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟ یکی از راه های بازیابی زیبایی و ترمیم دندان روکش های سرامیکی است. لمینت فواید زیادی برای افراد دارد و مزیت اصلی آن بازگرداندن عملکرد اولیه دندان ها است. لمینت ها انواع مختلفی دارند که هر کدام به قیمت و کیفیت ترمیم دندان بستگی دارد. امروزه هزینه ترمیم دندان با استفاده از لمینت بسیار بالاست، بنابراین شناخت روش های مختلف ترمیم دندان بسیار مهم است. قبل از انجام هر نوع ترمیم دندان، باید مطمئن شوید که کار می کند.

لمینت ایمکس یکی از لمینت های دندان با مزایا و ویژگی های فراوان است. این لمینت از مواد سرامیکی چسبانده شده ساخته شده است، بنابراین محکم و بادوام است. علاوه بر این لمینت ایمکس بسیار نازک بوده و نیازی به تیز کردن مینا ندارد.

به عنوان یک متخصص بهداشت، ممکن است فکر کنید که تمام دیوارهای حفره یکسان هستند. اگرچه همه آنها به یک هدف (به ارمغان آوردن لبخندی سفیدتر و بدون نقص) عمل می کنند، اما از نظر ویژگی ها یا نتایج یکسان نیستند. نتیجه نهایی علاوه بر نوع لمینت به مهارت و تجربه دندانپزشک شما نیز بستگی دارد.

این ویژگی جالب ترین و بهترین لمینت دندان ایمکس به حساب می آید زیرا بر خلاف لمینت های معمولی، این لمینت دندان شکل اصلی دندان ها را حفظ می کند و نیازی به ماشین کاری برای قرار دادن لمینت دندان ندارد. اما برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش بهتر است قبل از انجام این کار با یک متخصص در این موارد مشورت کنید.

در این مقاله به معرفی لمینت سرامیکی دندان ایمکس و بررسی کامل آن می پردازیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای لمینت دندان خود داشته باشید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟

لمینت ایمکس از نوع خاصی از سرامیک ساخته شده است که لیتیوم دی سیلیکات است و حاوی کوارتز، دی اکسید لیتیوم، آلومینیوم، اکسید پتاسیم و مواد دیگر است. لمینت سرامیکی دندان Imex به دلیل زیبایی، دوام و استحکام بالا بسیار محبوب و پرکاربرد است. سیستم لمینت ایمکس در درجه اول برای تولید لمینت دندان های جلو استفاده می شود.

دستیابی به عملکرد و زیبایی شناسی بهتر با این سیستم کاربرپسند آسان تر از همیشه است. IPS Emax به شما امکان تقلید زیبایی طبیعی ساختار دندان را می دهد.

لمینت ایمکس تقریباً 0.3 تا 0.4 میلی متر ضخامت دارد که به اندازه لنز قرار داده شده در چشم است. به دلیل ضخامت بسیار نازک ایمکس، برای نصب این نوع لمینت تقریبا نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. لمینت های جدید EMAX به دندانپزشکان و آزمایشگاه ها این امکان را می دهد که این لمینت های بسیار نازک دندان را در آزمایشگاه طراحی و تولید کنند تا بتوان از آنها برای اصلاح طرح لبخند بدون تراشیدن دندان استفاده کرد.

کاربردهای بتن Emacs

از روکش های ایمکس می توان برای پوشاندن دندان های ترک خورده، تکمیل رنگ دندان ها، پوشاندن فاصله بین دندان ها و گاهی به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت های دندانی استفاده کرد. لمینت ایمکس بهترین انتخاب برای سطح دندان هایی است که نواحی آسیب دیده دارند و دندانپزشکان فکر می کنند نیازی به لمینت دندان ندارند.

جعبه گیاه لمینت سرامیکی Imax

کاشت لمینت معمولاً به دو تا سه بار مراجعه به مطب دندانپزشکی نیاز دارد و در عرض حدود دو هفته آماده می شود. در جلسه اول دندانپزشک دندان های بیمار را معاینه و با توجه به ظاهر دندان ها آماده می کند. سپس قالبی از دندان بیمار می سازد و برای طراحی و ساخت لمینت ایمکس به آزمایشگاه می فرستد.

در مرحله تعیین و تهیه لمینت، نظر و سلیقه بیمار نیز مهم است. در طول مشاوره، دندانپزشک باید رنگ، شکل و تعداد دندان ها را تایید کند

معمولا قبل از گذاشتن لمینت های سرامیکی ایمکس نیازی به تراشیدن سطح دندان برای آماده سازی دندان نیست، در موارد استثنایی دندان ها کمی پوسیده می شوند و یا دندانپزشک احساس می کند که ارتفاع یا ضخامت دندان زیاد است. ، سطح دندان را تا 3 دهم میلی متر خراش می دهد. این سطح از فرسایش دندان درد کمی ایجاد می کند و معمولاً نیازی به بیهوشی ندارد. زمانی که دندان ها کاملا آماده شدند؛ یک قالب فیزیکی یا دیجیتالی از دندان بیمار ساخته می شود.

قالب های فیزیکی برای تولید لمینت سرامیکی ایمکس به آزمایشگاه ارسال می شود، اما در صورت تجهیز کلینیک به فناوری CAD/CAM، لمینت ایمکس ظرف مدت دو روز با استفاده از اسکنر و تجهیزات پرینت سه بعدی طراحی و تولید می شود.

در مرحله باندینگ از چسب مخصوص برای اتصال لمینت سرامیکی Imax با مینای دندان استفاده می شود و رنگ چسب مناسبی انتخاب می شود که سطح دندان را به خوبی با بقیه دندان طبیعی هماهنگ کند. زمانی که دندانپزشک روکش سرامیکی Imax را روی دندان قرار می دهد. نور با طول موج مشخص، مواد شیمیایی موجود در چسب را فعال می کند تا پیوند مناسبی با مینای دندان ایجاد کند. در نهایت چسب باقی مانده روی دندان برداشته می شود، رفتار جویدن و گاز گرفتن بیمار ارزیابی می شود و در صورت لزوم تغییرات لازم روی سطح دندان اعمال می شود.

لایف لمینت ایمکس

استحکام و دوام لمینت EMax بسیار طولانی است و بیش از 15 سال بدون تغییر بر روی دندان های بیمار باقی می ماند. مهم ترین عامل در افزایش طول عمر لمینت سرامیکی EMAX مراقبت از دندان ها می باشد. ایجاد پیوند مستقیم بین دندان و لمینت Imax این نوع لمینت سرامیکی را بسیار بادوام می کند.

مروری بر مزایا و معایب لمینت ایمکس

در این قسمت به بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی IMAX می پردازیم و تمام جزئیات مربوط به مزایا و معایب لمینت IMAX را به تفصیل توضیح می دهیم.

مزایای لمینت سرامیکی Imax

لمینت های ایمکس سازگاری خوبی با دندان های طبیعی دارند و اغلب گزینه مناسبی برای دندان های جلو هستند زیرا حساسیت بهتری نسبت به لمینت های زیرکونیایی دارند و طبیعی به نظر می رسند.

مدت زمان درمان در مقایسه با سایر درمان های زیبایی دندان بسیار کوتاه است.

لمینت ایمکس بادوام است. از آنجایی که شیشه سرامیکی است، بسیار محکم و سخت است و احتمال ترک خوردن یا شکستن آن را کاهش می دهد.

کفپوش ایمک همگی از شیشه سرامیک ساخته شده و از آنجایی که در این نوع کفپوش ها از فلز استفاده نمی شود جلوه طبیعی تری دارد.

روش های درمان لمینت ایمکس بسیار سریع و بسیار کوتاه است و معمولا در 1-2 روش انجام می شود.

دندانپزشک از دندان های شما عکس دیجیتالی می گیرد و آزمایشات لازم را انجام می دهد. سپس لمینت دندان را آماده می کند. پس از معاینه دوم، دندانپزشک با استفاده از چسب مخصوص تاج را به دندان می چسباند. همه این اقدامات در هر جلسه انجام می شود.

معایب لمینت سرامیکی ایمکس

لمینت های ایمکس برای صندلی مناسب نیستند. این لمینت ها اغلب برای دندان های جلویی استفاده می شوند.

لمینت های Imax در مرحله نصب می توانند بشکنند، زیرا لمینت ها با ضخامت کمتر از 0.3 میلی متر ساخته می شوند، بنابراین دندان ها حجم زیادی را اشغال نمی کنند.

لمینت ایمکس قیمت بالایی دارد.

این نوع لمینت ها نمی توانند دندان ها را با همپوشانی شدید ترمیم کنند.

این نوع روکش سرامیکی برای از بین بردن رنگ تیره دندان استفاده نمی شود. چون بسیار شفاف هستند.

منبع مقاله: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.