همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

کامل راهنما برای درک دیابت نوع دو

 

با کنترل میزان دریافت کربوهیدرات در رژیم غذایی بیمار دیابتی میتوان از ابتلا به این عوارض جلوگیری کرد و مانع پیشرفت بیماری در بدن شد. 2 قاشق مرباخوری تخمه کدو یا 12 عدد بادام خشک، در هر وعده غذایی ممکن است 2-1 واحد از این مواد مورد نیاز باشد. مصرف شیر و ماست سبب تولید انرژی و دریافت کلسیم، ویتامین A، پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی می شود. • سعی کنید غذاهای متنوع مصرف کنید تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کافثی به بدنتان برسد. با مصرف میوه می توان انرژی، ویتامین ها (C,A)، مواد معدنی و فیبر را متخصص داخلی به بدن رساند. فیبرها بخشی از مواد غذایی گیاهی را تشکیل می دهند که دستگاه گوارش ما قادر به شکستن و هضم آنها نیست. مایلز چان میگوید: ما در واقع میخواهیم به افرادی که در مرز ابتلا به دیابت هستند کمک کنیم تا خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند اما بسیاری از مردم ممکن است از بالا بودن سطح قند خون خود آگاه نباشند بنابراین لازم نیست از قبل بدانید که آیا پیش دیابت دارید یا خیر؛ ما میتوانیم آن را برای شما آزمایش کنیم. البته گاهی اوقات ممکن است شرایط شما به شکلی باشد که پزشک برخی از میوههای مناسب برای دیابت بارداری را هم جزو ممنوعات دیابت بارداری اعلام کند.

بهتر است قبل از شروع هر نوع برنامه کاهش وزن، فرد با متخصص تغذیه و نیز پزشک خود مشورت کند. در پایان باز هم متذکر میشویم که تغذیه دیابتیها باید زیر نظر پزشک باشد و از لحاظ مقدار کربوهیدرات و قند به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد زیرا همانطور که حتما میدانید این افراد مجاز به مصرف همه مواد غذایی نیستند. همان طور که مشاهده می کنید مواد قندی (نوشابه، شربت، مربا، شکر و عسل، آب نبا، شکلات) نیز در رأس هرم قرار دارند، بنابراین باید از این مواد به مقدار بسیار کم مصرف نمایید (تا حدامکان مصرف نکنید). همان طور که در هرم مواد غذایی مشاهده می کنید روغن ها و چربی ها در قله هرم قرار دارند. • غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص اگر قرص یا انسولین مصرف می کنید. اگر میزان کالری دریافتی روزانه از میران کالری مصرفی بیشتر باشد شما در معرض ابتلا به بیماری دیابت هستید. به خاطر داشته باشید که کربوهیدراتها در هر فرد ، اثر خاصی دارند. برای نگه داشتن قند خون در محدودهٔ سالم باید مصرف کربوهیدراتها شامل نان، میوه و شیر را محدود کنید، پروتئین دریافتی خود را یعنی تخممرغ، پنیر، کرهٔ بادامزمینی و آجیلها را بیشتر کنید و ازمصرف زیاد آبمیوه بپرهیزید.

در دو ماه اول تحقیق، شرکتکنندگان شاید ۵تا ۱۰ درصد از وزن خود را از طریق یک برنامه جایگزین وعدههای غذایی رایگان مانند سوپها، شیکها و فرنیها همچنین ماکارونی و غذاهای برنجی، تحت نظارت یک متخصص تغذیه از دست بدهند سپس طی چهار ماه آینده بر حفظ این کاهش وزن تمرکز خواهد شد. تحقیقی بهنام فردیناند، یک برنامه کاهش وزن و حفظ وزن ۶ ماهه است که طی آن به بزرگسالان مبتلا به قند خون بالا هر روز حدود یک گرم پودر میوه کامل فیجوا (یا یک دارونما) داده میشود. • از غذاهای کنسرو شده که در طی فرآیندهای صنایع غذایی نمک به آنها افزوده می شود کمتر استفاده کنید. در یک مطالعه مشخص شد که گلوکومانان به میزان قابل توجهی باعث کاهش سطح قند خون ناشتا، سرم انسولین و کلسترول در موش های مبتلا به دیابت می شود. شرکتکنندگان توصیههای رژیم غذایی و کاهش وزن گسترده، آزمایشهای دقیق خون، اسکن ترکیب بدن و بررسی قند را دریافت خواهند کرد. در این رژیم غذایی، باید مواد غذایی را به صورت منظم و با مقدار دقیق مصرف کنید و همیشه نظارت داشته باشید که مصرف مواد غذایی با قند بالا را محدود کنید. این مواد سبب تولید انرژی در فرد می شود اما هیچ ماده مغذی به بدن نمی رسانند.

• به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نکنید. فرد دیابتی باید کدام مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بیشتر مصرف نماید؟ • برای طعم بخشیدن بیشتر به این مواد از آبغوره، آب لیمو، سس گوجه فرنگی و.. 7. کنترل مصرف قند: برای کنترل قند خون، باید مصرف مواد غذایی با قند بالا مانند شکر، شیرینی، نان سفید و غیره را محدود کرد. • بجای نان های سفید از نان هایی که سبوس بیشتری دارند استفاده کنید. در بسیاری از موارد، آسیب اعصاب محیطی علت شناخته شدهای ندارد. ترکیب این موضوع و شاخص گلیسمی نسبتا بالای آن باعث میشود که تأثیر بسزایی در افزایش قند خون داشته باشد.شاخص گلیسمی در انواع موز متفاوت است. برنامه درمانی با توجه به نیازهای رشد فرزند شما و نگرانی های خاص متفاوت خواهد بود. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. همان طور که گفته شد روزانه چربی مصرف کنید.

به طور معمول در سنین بالاتر و میانسالی علائم آن شروع می شود. این بیماری به طور کلی به سه دسته دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری تقسیم می شود. دیابت، یک بیماری پیش رونده است یعنی به مرور زمان با علائم خفیف پیش دیابتی شروع می شود و اگر کنترل نشود ممکن است تا کمای دیابتی پیش برود. افراد دارای سابقه خانوادگی دیابت، افراد دچار چاقی و اضافه وزن با تغذیه نامناسب و فعالیت ناکافی، افراد با سابقه دیابت بارداری، سابقه فشار خون و چندین پیش زمینه دیگر، ممکن است به دیابت نوع دو مبتلا شوند. همچنین، انواع مختلف غذاهای صبحانه برای افراد دیابتی با توجه به نوع دیابت، سن، فعالیت و سلامت عمومی مورد بررسی قرار گرفته است. به جای اینکه ۳ وعده غذایی سنگین در طول روز مصرف کنید، وعدههای غذایی خود را به ۶ وعده تقسیم نموده و هر بار مقدار غذای کمتری را مورد استفاده قرار دهید. • در هر وعده غذایی باید سعی کنید که حداقل از هر 3 گروه غذایی مختلف استفاده نمایید؛ برای مثال ساندویج تخم مرغ که در آن گوجه فرنگی، کاهو و جعفری استفاده شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.