همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

طرز تهیه سوپ قیسی خوشمزه


طرز تهیه خورش قیسی:

سرپوش – در کنار قورمه سبزی، زرشک پلو و فسنجون، خورش قیمه نیز از غذاهای اصیل ایرانی محسوب می‌شود که در بسیاری از جشن‌ها، مهمانی‌ها و غذا‌های معمولی سرو می‌شود. هرچه این غذا قوی تر باشد بهتر و خوشمزه تر می شود. در زیر نکاتی برای آشپزی آورده شده است که در صورت رعایت آنها به شما کمک می کند تا از این خورش نهایت استفاده را ببرید.

مواد اولیه برای تهیه این خورش عبارتند از: مناسب برای 4 نفر. اگر افراد بیشتری را در نظر می گیرید، می توانید بر این اساس تعداد را افزایش دهید.

مواد لازم برای تهیه گی استو:

300 گرم گوشت پخته

پخت و پز - 150 گرم

2 عدد پیاز متوسط

2 عدد سیب زمینی متوسط

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

4 سیتروئن

زردچوبه و روغن کافی

نمک و فلفل به اندازه کافی

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش روغن گاو:

برای تهیه غذاهای نذری یا خورش چرب با طعم کره می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

بخش اول:

برای تهیه آبگوشت قیسی به روش سنتی بهتر است ذرت را چند ساعت قبل از پخت در آب خیس کنید تا تورم آن برطرف شود و فرآیند پخت نیز تسریع شود.

مرحله دوم:

توصیه می شود قبل از تهیه خورش لپه را یک شب خیس کنید، در صورت امکان چند بار آب کاسه را عوض کنید تا تورم لپه کاملا برطرف شود. در این مرحله باید پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید.

سطح سوم:

پیاز ریز خرد شده را در ماهیتابه ای که قصد دارید تفت دهید تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا زردچوبه کاملاً جذب پیاز شود و ادامه دهید.

مرحله چهارم:

در این صورت باید گوشت گوسفند یا گوساله را بشویید و به اندازه خورش (مثل خورش سبزی) برش بزنید، زیرا گوشت باید به اندازه متوسط ​​خرد شود. خورش گوشت اگر خیلی ریز باشد روی ظاهر غذا تاثیر منفی می گذارد و یا اگر گوشت بزرگ باشد علاوه بر تاثیر منفی روی ظاهر خورش باعث ایجاد گوشت نیز می شود. به آرامی بپزید و در نتیجه غذا نیم پز شود. اگر از گوشت گوسفندی برای خورش استفاده می کنید، تکه ها را کمی بزرگتر کنید زیرا گوشت گوسفند پس از پخت کمی کوچک می شود.

مرحله پنجم:

تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی قهوه ای شود، مدت زمان لازم برای تفت دادن گوشت دو دقیقه است، اگر در این مرحله گوشت را سرخ کنید در نهایت خورش خوشمزه تری خواهید داشت.

گام ششم:

به یاد داشته باشید که گوشت را نباید زیاد بپزید، زیرا به سختی و به آرامی پخته می شود و در پایان پخت، گوشت به راحتی در دهان آب نمی شود. بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید.

گام هفتم:

خوب تفت دهید تا رب کاملا سرخ شده و رنگ آن کمی تیره شود که نه تنها طعم خورش را بهتر می کند، بلکه باعث ایجاد خورش چند رنگ می شود. بعد از ورز دادن خمیر 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب به سرعت بجوشد.

مرحله هشتم:

پس از جوشاندن آب در تابه، حرارت را کم کنید تا گوشت به مدت 1.5 تا 2 ساعت بپزد، در حالی که گوشت در حال پختن است، غلاف ها را با نصف پیاز و کمی آب در قابلمه ای دیگر بریزید و بپزید. . بعد از پختن لپه آب را دور بریزید. در این مورد، تمرکز بر پخت غلاف ها جدا از کشک قیمه است که در مرحله آخر باید به آن اضافه شود تا رنگ و طعم کشک نصری ایجاد شود. یکی از دلایل خوش طعم بودن قیمه نصری این است که غلاف ها را جداگانه می پزند و به خورش اضافه می کنند.

گام نهم:

در این مرحله باید آهک عمانی را از وسط نصف کنید و دانه های داخل آن را بردارید. یکی از مهم ترین دلایل تلخی خورش، لیمو عمانی است. پس از پخته شدن گوشت، لیمو و لیموترش را به خورش اضافه کنید.

مرحله دهم:

زعفران پخته شده را پس از افزودن لیمو عمانی و کمی نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید. اگر می خواهید خورش نذری را طعم دار کنید، می توانید 1 قاشق چایخوری دارچین به خورش اضافه کنید. اگر در ابتدای دستور به خورش دارچین اضافه کردید؛ رنگ خورش تیره می شود پس بهتر است در مرحله آخر دارچین را اضافه کنید البته اگر از چوب دارچین استفاده می کنید می توانید چوب را در وسط پخت خورش اضافه کنید.

گام یازدهم:

اضافه کردن طعم و ادویه به خورش؛ حرارت زیر خورش را کم کنید تا غذای شما به دمای ملایمی برسد، سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت خلال های نازک برش دهید، سیب زمینی ها را چند بار با آب سرد بشویید و زیر و رو کنید تا نشاسته اضافه شود، می توانید در آب سرد قرار دهید. به مدت 15 دقیقه

نشاسته سیب زمینی اضافی می تواند بر طعم سیب زمینی تأثیر منفی بگذارد. همچنین ممکن است سیب زمینی ها در طول پخت به هم بچسبند. بعد از اینکه سیب زمینی ها را با آب سرد آبکشی کردید، آنها را با دستمال کاغذی تمیز خشک کنید، سپس در روغن تفت دهید و اجازه دهید سفت شوند. لبه.

برای پخت بهتر سیب زمینی می توانید در حین سرخ کردن آن ها زردچوبه اضافه کنید.

دوازده قدم:

وقتی غلظت خورش به حد مورد انتظار رسید آن را از روی حرارت بردارید و سپس داخل خورش بریزید. خورش باید کمی آبدار باشد اما باید متوسط ​​باشد، خورش شما نه خیلی سفت باشد و نه خیلی آبکی. برای سرو خورش می توانید از سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید و سپس با برنج زعفرانی میل کنید.


ادامه مقاله:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قیمه-مجلسی-و-خوشمزه/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.