نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

تاریخچه ارز دیجیتال (چگونه همه چیز شروع شد)


اول اینکه، ارزهای دیجیتال نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز هستند. و تحت کنترل هیچ دولتی نیستند. تاریخچه ارز دیجیتال به دهه 1980 باز می گردد، زمانی که ارزهای رمزنگاری شده را ارزهای سایبری می نامیدند.

جالب اینجاست که این سکه ها بیش از یک دهه پیش، در سال 2008، با معرفی بیت کوین، محبوبیت خود را آغاز کردند.

ارز دیجیتال فوق توسط یک توسعه دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه دهندگان به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است.

از زمان راه اندازی ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009، ارزهای دیجیتال مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند.

در سال های اخیر محبوبیت آنها افزایش یافته و افراد زیادی روی آنها سرمایه گذاری می کنند.

مفهوم اساسی اخبار ارز دیجیتال بیت ارز

رمزارز برای اولین بار در دهه 1980 یا بهتر است بگوییم در سال 1989 ذکر شد. با این حال، تا اوایل دهه 1990 بود که پروتکل ها و نرم افزارهای رمزنگاری شروع به توسعه کردند که امکان یک ارز دیجیتال واقعاً غیرمتمرکز را فراهم می کرد.

در سال 2008، ساتوشی ناکاموتو (نام مستعار) مقاله ای منتشر کرد. این یک سیستم ایجاد ارز دیجیتال را توسعه داده است که نیازی به اعتماد به شخص ثالث ندارد. مقاله ساتوشی ناکاموتو عملا انقلاب ارز دیجیتال را آغاز کرد.

راه اندازی بیت کوین (اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان)

همانطور که می دانید بیت کوین یک ارز دیجیتال و سیستم پرداخت جهانی است. خالق آن، ناکاموتو، پروتکل بیت کوین را در سال 2009 ایجاد کرد، همان سالی که به عنوان نرم افزار منبع باز راه اندازی شد.

این ارز دیجیتال در بین افرادی که نیاز به ارسال پول به آن سوی مرزها بدون دخالت بانک ها یا دولت دارند، به طور فزاینده ای محبوب می شود. با این حال، افزایش سریع ارزش آن، دانستن اینکه با بیت کوین چه کاری انجام دهند را برای برخی افراد دشوار کرده است.

در اوایل سال 2010، این تنها ارز دیجیتال موجود در بازار بود. آن موقع فقط چند سنت ارزش داشت. طی چند سال بعد، ارزهای دیجیتال جدید وارد بازار شدند و قیمت آنها به همراه بیت کوین افزایش و سپس کاهش یافت.

جای تعجب نیست که بسیاری از مردم اعتماد خود را به ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری از دست داده اند.

با این حال، از پایان سال 2017، ارز دیجیتال شروع به رشد پیوسته کرده است. در نتیجه، کل سرمایه بازار برای همه ارزهای دیجیتال در ژانویه 2018 به 820 میلیارد دلار رسید. و در پایان همان ماه سقوط کرد. با وجود این سقوط، بازار کریپتو در سراسر جهان به طور مداوم در حال رشد است.

بدون شک سال 2017 پر از اتفاقات هیجان انگیز بود. با افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، تعداد کلاهبرداری ها و کلاهبرداری ها که سرمایه گذاران رمزارز را هدف قرار می دهند، افزایش یافته است.

بیت کوین و اهمیت آن

اولین  صرافی بیت ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان موضوع بحث های زیادی است، اما تعیین زمان محبوبیت بیت کوین آسان نیست.

بسیاری بر این باورند که انعام در سال 2017 بوده و از 1000 دلار به 20000 دلار افزایش یافته و به زیر 10000 دلار رسیده است.

برخی دیگر معتقدند که محبوبیت بیت کوین به دلیل مبادلات ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای افراد با دانش فنی محدود آسان می کند.

دلیل هرچه که باشد، یک چیز واضح است: محبوبیت بیت کوین همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، زیرا افراد بیشتری متوجه معنای آن می شوند - تمرکززدایی و ناشناس بودن.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.