همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آنچه همه باید درباره روستای فیلبند بدانند

 

Caspian sea(دریای خزر) عکاس: ناشناسموزه مردمشناسی از جاهای دیدنی رامسر است که غرفههایی برای نمایش انواع ابزار و وسایل مورد استفاده مردم مناطق شمالی دارد. جالب است بدانید در ساخت این پل از بتن استفاده نشده، بلکه مصالح اصلی آن شامل سیمان، ملات، شن و آجر است. پل ورسک در لیست جاذبههای تاریخی استان مازندران قرار دارد. نمی توان از تالاب و پارک ملی بوچاق گذشت که بر روی آن پل چوبی به طول ۷۰۰ و عرض ۲٫۵ متر همانند فرشی قرمز شما را تا رسیدن به ساحل یاری می کند. نظر دیگر این است که مارکوه منسوب به مار است و مار مترادف با مارد و آمارد و مَرد است. این آبشار همچنین میتواند مقصد تورهای پیادهروی از دل جنگلهای هیرکانی گلستان باشد. از اینجا تا مقصد باید حدود ۱۵ تا ۲۰ متر سنگنوردی کنید. بر اساس این قرارداد، شرکت دانمارکی موظف به ساخت ۹۰۰ کیلومتر خط راهآهن در مدتزمان ۶ سال بود که در ازای ساخت هر متر راهآهن، حدود ۱٫۵ گرم طلای خالص (پنج دلار طلا) دریافت میکرد. اگر قصد رفتن به این غار را دارید توصیه میکنیم از راهنمایی و کمکهای غارنوردان حرفهای استفاده کنید چون ممکن است در طول مسیر اتفاقها و رخدادهای پیش بینی نشده برایتان پیش بیاید؛ برای عبور از آنها لازم است فردی با تجربه در کنارتان باشد.

برای اینکه به داخل غار بروید به تجهیزات احتیاج دارید. عکاس: ناشناسبلوار معلم یکی از خاطرهانگیزترین و مهمترین جاذبههای رامسر است که بدون گشتوگذار در آن، سفرتان به این شهر کامل نمیشود. آبشار شیطانکوه از بدنه کوه به سمت پایین میریزد و یکی از شناختهشدهترین جاذبههای گردشگری لاهیجان است. بنابراین بهتر است در فصلهای تابستان و بهار به دشت زیبای دریاسر سفر کنید. بنابراین دالفک، یعنی آشیانه عقاب. بنابراین هیچ گونه جای نگرانی از بابت چادر زدن در این جنگل سرسبز و زیبا وجود ندارد. وی با بیان اینکه به محض اعلام نیاز مردم در مناطق مختلف استان، امدادگران و نجاتگران هلال احمر در قالب تیم های مجهز به مناطق مزبور اعزام شدند بیان کرد: توزیع بیش از 18 هزار قرص نان، 6500 بطری آب معدنی، 4500 قوطی کنسرو، 120کیلو برنج، 60 بطری روغن، 60کیلو قند و شکر، 72 بسته ماکارونی، 49 تخته موکت، 24 بسته مواد شوینده و بهداشتی، یک دستگاه چادر امدادی و 400کیلو نایلون بخشی از خدمات هلال احمر استان به آسیب دیدگان بوده است. به گزارش گلستان ما، ساماندهی جنگل النگدره موضوع اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ بود و حالا کانون توجهات به این بخش متمرکز شده که آیا این شورا برای جراحی بزرگ فرهنگی خود را آماده میکند یا قرار است به تسکین موضعی آسیبهای اجتماعی تن بدهد. گزارش های مردمی رسیده حاکی از این است که برق شهرهای محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، نشتارود، رامسر، کلاردشت و عباسآباد از عصر روز گذشته قطع شده و این قطعی برق نیز به طور گسترده همچنان ادامه دارد. رضوانی افزود: به دنبال قول دادنهای بیبرنامه نیستم و کاری را که در شهرداری انجام میدهیم را مردم از نزدیک میبینند و لمس میکنند که گزارش کارمان را اعلام میکنیم. ب عنوان غذاهای محلی و سنتی کندلوس شناخته می شوند و جزئی از فرهنگ مردمان این روستا به شمار می آیند.

در نهایت مسیر بازدید تا آبشارها بسیار طولانی بوده و بهتر است که از همراهی سالمندان و کودکان خودداری کنید. همین پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می شود خیلی ها نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند. پیادهروی از این مسیر به سمت آبشار در مسیری شیبدار انجام میشود و نسبتا طولانی است. به علاوه اینکه آب هوای منطقه همواره خنک، پاک و کوهستانی است و حتی در چله تابستان نیز گرما آنچنان آزار دهنده نخواهد بود. جاده کوهستانی و شگفت انگیز سیاهکل به دیلمان همچون اسالم به خلخال، طبیعتی رویایی در اردیبهشت دارد. وی می گوید: دلیل قطعی ارتباط هم قطع بودن برق است زیرا در برخی مناطق تجهیزاتی نظیر BTS با باتری کار میکنند و ظرفیت آنها هم بیش از 10-20 ساعت بعد از رفتن برق نیست اما مناطقی که دارای دیزل بودهاند بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه میدهند. این روستا به عنوان بام شرقی مازندران هم شناخته میشود زیرا در مرتفعترین نقطهی شرقی مازنداران واقع شده است و 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. یک تپه تاریخی هم در کیاسر هست که به آن تپه ترکام میگویند. بعضیها میگویند که غار دیوخانه قبلا عبادتگاه بوده است و میتوانید بقایای گذشتههای دور را داخل آن ببینید. به داخل غار دیوخانه هم رفتید؟ در هر ۴ فصل سال میتوانید به این جنگل زیبا سفر کنید زیرا در هر فصل زیبایی خاصی دارد. عکاس: متیو کارلوینامامزاده عباس (ع) ساری، یکی از شاهکارهای معماری قرن نهم هجری است که بدنه اصلی بنا هشت ضلعی و بالای آن گنبد زیبایی خودنمایی میکند. به بالای پله ها که رسیدید، مطمئن باشید طبیعت هدیه غافلگیر کننده ای برای شما دارد که تمام خستگی تان را به در می کند. اما بهار و تابستان هم جزو بهترین فصل ها برای سفر به این منطقه به شمار می روند. تالاب سراندون و بالندون در فصل زمستان و پاییز بسیار پرآب و در فصل بهار و تابستان به دلیل استفاده مزارع کشاورزی، کم آب میشوند.

البته برای رفتن به آبشارها باید برنامه جداگانهای را تنظیم کنید. از طرفی هم نزدیکی این استان به مازندران، گیلان و خراسان رضوی باعث شده تا در میان استان های پربازدید ایران کمتر به چشم بیاید و آن طور که باید و شاید زیبایی های آن مورد توجه مردم قرار نگیرد. لاویج از توابع شهرستان نور در استان زیبای مازندران به شمار میرود و به واسطه وجود همین آبگرم است که در فصل زمستان هم به یکی از مقاصد طبیعتگردی و حتی گردشگری سلامت تبدیل شده است. مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش برف در شهرستان ساری امروز ادامه دارد و فردا هم به صورت پراکنده در شهرستان ساری شاهد بارش برف خواهیم بود، تصریح میکند: از بعد از ظهر فردا بارش برف در مرکز استان قطع شده و در روز سه شنبه 15 بهمنماه هوا صاف تا نیمه ابری میشود. مسافرانی که قصد رفتن به این منطقه در فصل پاییز را دارند حتماً باید لباس گرم همراه خود داشته باشند. مسیر دسترسی به روستای کنگلو از دوراهی چاشم-کنگلو شنی است و به همین دلیل پیش از سفر حتماً از سلامت خودرو و لاستیکهای آن مطمئن شوید. اگر به دنبال مکانی با آبوهوای خنک و خوشایند، طبیعت سرسبز و دیدنی و امکانات رفاهی مناسب هستید، ما چالدره تنکابن را به شما پیشنهاد میکنیم. بهترین زمان برای سفر به روستای فیلبند اردیبهشتماه است که چشمههای کوچک و بزرگ فروانی در این روستا جریان دارد و دارای آبوهوای بی نظیری هم است.

یادتان باشد که در فیلبند باید چهار فصل سال را منتظر برف، تگرگ، وزش باد و باران باشید، چه رسد به سفر زمستانه که برف و باران بخش جداییناپذیر آن است. فیلبند (به مازندرانی: فِلبَن) روستایی در بخش بندپی شهرستان بابل در استان مازندران ایران است.اهالی به این روستا فلبن میگویند؛ فِل یا فِلآمدن بمعنی خسته شدن و بَن بمعنی بند یعنی جایی که خستگی تمام میشود. اگرچه بسیاری از آنهایی که در هتلهای گرگان، علیآباد، کردکوی و مینودشت یا اقامتگاههای بومگردی روستاهای دیگر اقامت میکنند، چه دور باشند و چه نزدیک حاضرند برای دیدن این آبشار به لوه بروند. در طول فصل تابستان نیز درختان این منطقه پر از میوههای رنگارنگ میشوند.روستای پلور در منطقهای کوهستانی به ارتفاع نزدیک به ۲۳۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای آن بسیار دلپذیر است. سراسر ییلاق دیلمان به خصوص در فصل بهار زیبایی است. به همین دلیل، بهترین زمان سفر به این شهر، پاییز و بهار است. در ادامه مسیر و با ورود به بخش جنگلی و در دامنه کوه هارون در میان دره اصلی مجموعه آبشارهای کوچک و بزرگی مشاهده میگردد که تقریباً تعداد آنها به هفت عدد میرسد، اما آبشار اصلی آبشاری تمام خزه ای است که پنجمین آبشار از این مجموعه میباشد. عبور از منطقه کوهستانی و جنگلی با درختان سر به فلک کشیده با شالیزارهایی که پرندگان از لابلای آنها جلوه زیبای عشق را آوا می کنند حس زندگی را به انسان منتقل می کنند.

گالشهای طبری از اقوام طبری تبار هستند که در مناطق کوهستانی رودسر در شرق گیلان تا رامسر در غرب مازندران و استان گلستان زندگی میکنند و به زبان طبری سخن میگویند. آبشار لونک سیاهکل در گیلان واقع شده است که کنار جاده کوهستانی سیاهکل به سمت دیلمان و بعد از شهر سیاهکل قرار دارد. اوبن جزو آبشارهایست که در میان درختان تنومند و سر به فلک کشیده جنگلهای شمال ایران قرار دارد. این جای دیدنی که آبشار اوبن نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد ساری می باشد. وی با اعلام اینکه هم اکنون از طریق تانکر آبرسانی به بیمارستان ها و مراکز درمانی غرب استان در حال انجام است، می افزیاد: با کمک نیروهای مردمی و بسیج و هلال احمر، بازگشایی راه های روستایی در حال انجام است. این چشمه خدادادی به علت دارا بودن املاح معدنی، که ویژگیهای دارویی و درمانی فراوانی دارند، وهمچنین فضایی روح بخش، هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. ارتفاع آبشار کوچکتر ۹ متر و ارتفاع آبشار بزرگتر ۱۵ متر است وحالتی پلکانی دارد که به آن زیبایی خاصی می بخشد. فاصله لوه تا مسیر اصلی گلستان-خراسانِ، به عنوان مسیر پرترددی به ویژه برای زائران مشهد، فقط ۵ کیلومتر است و حتی برای آنهایی که به قصد این آبشار سفر نمیکنند، زیبایی آبشار حتما ارزش این انحراف کوتاه را دارد. بخشی از جذابیتهای روستای جواهرده به مسیر زیبای رامسر تا جواهرده مربوط میشود که هوش از سر شما میبرد. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت ساری هم نامیده میشود. اگر قصد دارید در زمستان به استان مازندران سفر کنید و سرمای هوا برای شما اهمیتی ندارد، شهرک توریستی نمک آبرود و تفریحات آن، میتواند یکی از جاهای دیدنی مازندران در زمستان باشد. تلهکابین نمک آبرود در بخش جنوب شرقی شهرک توریستی نمک آبرود واقع شده و از 42 کابین 4 نفره تشکیل شده است که در هر ثانیه 3 متر را طی میکند و در طول 15 دقیقه، مسیری در حدود 2700 متر را طی میکند.

این بنا حدود ۴۰ سال پیش با معماری ایرانی و اروپایی ساخته شده است و اکنون از دیدنیهای شهرستان ساری به شمار میرود. در کیاسر میتوانید به آبشار بندگاه، روستای اروت، دریاچه پله و پارک ملی کیاسر سر بزنید. و فقط ۱۴ کیلومتر حرکت به سمت شرق، مسافران را به این پارک میرساند. چگونه به دریاچه گل رامیان برویم؟ قلعه تاریخی میران یا ماران، تپه تاریخی نقاره خانه، دهکده توریستی پاقلعه، روستای تاریخی کشکک، ارتفاعات برفگیر النگ، آبشار سرخه کمر، آبشار جوزک، آبشار سید کلاته، آبشار چفت و پشمکی، چشمهزارهای نیلبرگ، چشمه سید کلاته، انجیر چشمه، پیر کرم، گرم چشمه، دیو چشمه، جنگلهای درهملا و پنهانخانه، باغ تاشته، امامزاده بی بی حلیمه خاتون الهادی و موزه مردمشناسی رامیان. دهکده کندلوس که یکی از قدیمی ترین مجتمع های انسانی منطقه به شمار می رود در دامنه های سلسله جبال البرز منتهی به دره زانوس واقع است. از سویی دیگر جوانان این دهکده حدود 10 سال قبل با طراحی مراسمی در قالب جشن در پی آن برآمدند تا همانگونه که صندوق متوفیات به عنوان یک مشارکت با روش و اصول در راستای توسعه اجتماعی برای تامین هزینه و همکاری در مراسم خاکسپاری متوفی با خانواده داغدارش در پیش بگیرند، با برگزاری جشنی نیز به زندگی و حیات اهالی توجه جدی داشته باشد تا هم باعث تحکیم روابط انسانی شود و هم در سیر متعالی خویش بتواند انسان را دعوت به بازگشت به خویشتن کند تا پاسدار زندگی خود و همنوعانش در دهکده باشد و در رفع دردمندی، بیماری و سالمندیِ همولایتیاش، به قدر توان خود بر آنان مساعدت کند.

از تفریحات و امکانات پارک جنگلی سیسنگان میتوان به موتور چهارچرخ، قایقسواری، شاتل دریایی، جت اسکی، شهربازی کودکان، اسبسواری، کافه، رستوران، آلاچیق، پلاژ بانوان و آقایان و زمین ورزشی ساحلی اشاره کرد که البته بخشی از آنها در زمستان قابل استفاده نیستند. در مورد معنی کبودوال نیز باید گفت این اسم بهمعنای جوی یا نهر آبی رنگ است.امکانات رفاهی آبشار کبودوال: در محل آبشار کبودوال برای رفاه حال گردشگران آلاچیق، سکو، نمازخانه و سرویس بهداشتی وجود دارد. وی با بیان اینکه گاز مازندران از طریق خط لوله عسلویه تامین می شود و خوشبختانه هنوز گزارشی از قطعی گاز نداریم ولی با افت فشار در برخی نقاط استان مواجه هستیم به آمادگی مدیران استان در شرایط بحرانی، می افزاید: هم اکنون استاندار و معاون استاندار در مناطق برفگیر غرب استان در حال بازدید هستند. با سفر به مازندران و بازدید از دیدنیهای شهرستان ساری تجربهای خاطرهانگیز را کسب خواهید کرد. عکاس: محسن توسلیکندلوس نوشهر، روستایی با ارزش تاریخی فراوان است که با احداث نخستین موزه روستایی جهان، به شما امکان بازدید از آثار منطقه از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجار را میدهد. البته در کنار مجموعه شاه شهیدان اتاقکهایی به همین منظور تعبیه شده که پذیرای مسافران و زائران است.

این دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمینلرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمهای که در کنار دریاچه قرار دارد، به وجود آمدهاست. مسیر را ادامه میدهیم تا به آبشار زیبای زیارت برسیم. رئیس ستاد بحران مازندران با اشاره به اینکه راه و شهرسازی مازندران موظف است تا ظهر فردا تمام مسیرهای مسدود شده اصلی و فرعی استان را بازگشایی کند از اداره برق خواست تا هر چه سریعتر نسبت به برقرسانی به روستاهای باقیمانده غرب مازندران اقدام کند و اداره آب نیز باید در اسرع وقت آب مورد نیاز روستاییان مناطق برفگیر استان را تامین کند. همچنین در این مجتمع تفریحی رودخانه خروشانی وجود دارد که صدای فوران آب آن، آرامشی تازه به روح شما منتقل میکند. پوشش جنگلی انبوه، چشمههای آب، رودخانه پرآب و خروشان و همچنین آب و هوای خنک باعث شده از این آبشار به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای گیلان نام ببرند. آبگرمهای دیگری نیز در اطراف این منطقه قرار دارند که از میان آنها میتوان به آبگرمهای «شفل»، «ایران زمین» و «فیل سنگی» اشاره کرد. این روستا در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر در دهستان سختسر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری البرز قرار دارد. عکاس: امیرحسین اکبریخوشواش، ییلاقی فوقالعاده زیبا در میان ابرها است که در حدود ۸۰ کیلومتری مرکز آمل قرار دارد. ارتفاع آبشار اوبن از سطح آبهای آزاد در حدود 1800 متر است. آبشار اوبن در مرز استان های سمنان و مازندران در منطقه حفاظت شده دودانگه قرار گرفته است. اوبن در زبان محلی به معنای زیر آب است. استان مازندران مهمترین استان شمالی ایران به شمار میرود که هرساله میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران است. رامسر دارای جاذبه های گردشگری فراوان ومناطق ییلاقی زیبا و بسیار خوش آب و هوا و در زمستان سرد است که گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط ایران و جهان به خود جذب می کند.

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که دنبال غذای خوب و باکیفیت در دنجترین نقاط شهر میگردید، نه رستورانهای پرآوازه و بزرگ، کته کبابی عمو سعید در رامسر را از دست ندهید. اگر با خودروی شخصی به مسافرت رفته باشید، می توانید با استفاده از خودروی خود یک جاده ی خاکی از روستا به سمت این آبشار را طی کنید و به راحتی مقصد خود را پیدا کنید. ویژگی برجسته دشت دریاسر این است که در میان چهار کوه محصور شده و به همین خاطر منظره چشمنواز و زیبایی دارد. اوج درخشش دشت دریاسر در فصل بهار است زیرا تمام این دشت را گلهای رنگارنگ و گلهای زرد رنگی احاطه میکنند و شاید همین باعثشده که بسیاری تصور کنند، زمان سفر به این دشت فقط محدود به بهار است. آبوهوای دشت دریاسر چگونه است؟ روستای لاویج در لیست روستاهای معروف استان مازندران قرار دارد که دارای آبوهوای مطلوب و خنکی است. ساری با قرارگرفتن در بین کوهستان، جنگل و دریا آبوهوایی معتدل و دلچسب دارد و ازآنجاییکه فاصله زیادی با دریا ندارد، آبوهوای آن در تابستان گرم و شرجی است. از سوی دیگر ارائه خدمات در این زمینه هم موجب کارآفرینی زیادی در شهرها و روستاهای مختلفی شده است؛ ازجمله در همین جواهردشت که بنا به گفته یکی از لیدرهای محلی حداقل ۳۰ لیدر محلی در آن فعالیت میکنند. وی با اشاره به اینکه بارش برف در غرب استان تا روز چهارشنبه ادامه دارد، می افزاید: بعد از ظهر چهارشنبه بارش برف در مناطق غربی استان به صورت پراکنده شده و قطع میشود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ون برای شمال با راننده.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.