همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

امارات مال به شما کمک می‌کند تا به رویاهای خود برسید

 

فعالیت های منحصر به فرد عکاسی، تماشای ستارگان، پیک نیک، یوگا و مدیتیشن. ساحل های درخشان شنی سفید رنگ و بسیار دوست داشتنی ، استخر شنای بزرگ و باربی کیو به همراه فضاهای بزرگ باز مخصوص بچه ها و زمین های بازی زیبا ، کلبههای ییلاقی سنتی ، دکههای اغذیه فروشی ، آمفی تئاتر های بزرگ ، زمین چمن نرم برای پیک نیک و ساحل زیبا و درخشان سرپوشیده فراهم شده است . علاوه بر اینها ، محل های ویژه ای برای بچه ها با چندین نوع بازی زیبای آبی ، بزرگترین و هیجان انگیزترین استخر موج دار خاورمیانه و آسیا که موجهایی با ارتفاع 2 متر در چند شکل مختلف ایجاد میکند ، رودخانه ای که در این مجموعه هست به طول 360 متر که می توانید با تویوپهای رنگی زیبا و مخصوصی روی آن شناور باشید و گفتنیست که سرسره های خانوادگی بخشی از امکانات زیبای پارک وایلد وادی است . این پارک تفریحی به دنبال این است که که در پی این همه تلاش در تمامی این سالها " مقصد نهایی گردشگری بین المللی " را از آن خود کند و مردم را از سراسر دنیا با تور دبی به سمت خود بکشاند و کاملا موفق هم شده است.

در این برنامهی تفریحی متفاوت چند توقف صورت میگیرد که میتوانید برای عکس برداری از ماشینها پیاده شوید و باز مسیر ادامه پیدا خواهد کرد تا به اولین مقصد که یک مزرعه شتر است، برسد. شما به هر کجای این مرکز خرید که بروید، قطعا یک کافه یا رستوران را یافت خواهید کرد. اگر دنبال هیجان و تفریح هستید دیدن طبیعت به تک و تنهایی راضی تان نمیکند ، بایستی از تورهای زیبا و متنوعی باید استفاده کنید که شما را به همراه یک راننده مجرب و با ماشین شاسی بلند لوکس در تور دبی به دل صحرا می فرستند تا یک لذت رانندگی در شن و بالا پایین رفتن از تپه هایی که یک لذت سیر نشدنی را از نزدیک تجربه می کنید . گاز به شدت سمی آمونیاک را تا منفی 34 درجه سانتیگراد خنک می کند دمایی که در ان آمونیاک مایع می شود.آمونیاک مایع به یک مبدل حرارتی پمپ می شود و دمای محلول اتیلن گلیکول با حدود 20 درجه منفی کاهش پیدا می کند سپس گلیکول به لوله هایی پمپ می شود که در زمان ساخت این بنا زیر سطح پیست کار گذاشته شده اند با سرد شدن برف گلیکول گرم می شود و دمای آن به حدود منفی 16 درجه سانتیگراد می رسد سپس گلیکول به سقف پمپ می شود و هوای مکیده شده توسط کولرهای خیلی بزرگی خنک می شود که دمایشان به منفی هشت درجه سانتیگراد می رسد.

پارک معجزه دبی در کویر و بیابانهای خشک کشور امارات متحده عربی همان بهشتی است که انتظار دیدن آن را در این منطقه خشک نخواهیم داشت. این بلیط به شما امکان ورود سریع به بالاترین سکوهای رصد برج خلیفه را با بررسی های امنیتی سریع بدون انتظار در صف آسانسور می دهد. این فرودگاه دارای سه پایانه است که پایانههای یک و سه به یکدیکر متصل هستند و مسافران میتوانند بدون اینکه دو مرتبه از گیت های امنیتی عبور کنند، با پای پیاده یا قطار مخصوص بین این دو پایانه حرکت کنند. تفاوت این بلیط این است که برای استفاده از وسیله ها نیازی به ایستادن در صف را ندارید و بدون صف می توانید وارد شوید. این مجموعه در مرکز شهر دبی واقع شده و برای بازدید از این مکان تفریحی نیازی به پیاده روی راهی طولانی مانند طی کردن راه پارک آبی وایلد وادی نیست . یکی از بهترین تفریحات دبی که نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید، بازدید از موزه قهوه در منطقه تاریخی الفهیدی است. این آبنما یکی از جاذبه های مدرن دبی است که هر ۳۰ دقیقه یک بار به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به رقص درمیآید. در فواره دبی که در برج بزرگ دریاچه این شهر ساخته شده، میتوانید شاهد رقص آبی باشید که تا ارتفاع ۱۴۰ متری هم بالا میرود. اسکیت سواری، مینی بانجی جامپینگ و همچنین دویدن در مسیر مخصوص دو از فعالیتهای ورزشی دیگری است که امکان انجام آنها در این ساحل وجود دارد.

بالیوود پارک دبی در کنار جاذبههای تفریحی و گردشگری متعدد و رستورانهای گوناگون، امکانات خدماتی و رفاهی دیگری هم در اختیار مراجعهکنندگان قرار میدهد. دبی در نظر همه گردشگران یک مقصد گران است که باید برای هر تفریحی در آن هزینه بپردازند. از آنجایی که هر کسی دلوجرئت چنین کاری را ندارد، گردشگرانی که دنبال آرامش هستند، میتوانند با قفس نزدیک کوسهها شوند. از آنجایی که در فلایتیو قیمت هتل دبی برای انواع اتاقهای هتل دبی مشخص است، شما میتوانید به راحتی و سادگی گزینهی مناسب خود را پیدا کرده و به رزرو هتل دبی بپردازید. از آنجایی که این منطقه از جادههای شلوغ و ساختمانهای بلند فاصله دارد، مناظر بینظیر و جذاب آسمان نارنجی زیبا و غروب خورشید در پشت تپههای شنی مسحورکننده را خواهید دید. ۳- برج خلیفه آنقدر بلند است که ساکنان طبقه آخر آن باید ۲ دقیقه بیشتر صبر کنند تا خورشید غروب کند و آن ها افطار کنند. وجود ساختمانها و فضای سنتی این منطقه، آن را به یکی از بهترین مکانها برای عکاسی در دبی تبدیل میکند. اسکله ابرا در منطقه تاریخی دبی قرار گرفته است و بهترین فرصت برای یک تجربه دریایی است . در این ساحل امکانات رفاهی مانند صندلیهای ساحلی، دوش، مسجد و تختهای آفتاب گیر وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید و یک حمام آفتاب دلپذیر را در سواحل دبی تجربه کنید. دبی در کنار تفریحات گران، سرگرمیهای ارزان و حتی رایگان هم دارد که برای تجربه آنها فقط به یک برنامهریزی دقیق نیاز دارید. پیشنهاد شرکت آذرگشت ملکی به شما این است اگر به دبی رفتید این تورها را تجربه کنید که در نوع خود در جهان بی نظیر هستند . دیدنی های دبی از جذاب ترین بخش های تور دبی هستند که گردشگران با رفتن به این اماکن می توانند ساعاتی مفرح و هیجان انگیز را تجربه کنند .

در این حالت، بهترین زمان سفر، موقع حراجیهاست که حدود ۶۰۰۰ فروشگاه مختلف در جشنوارههای فروش شرکت میکنند و شما میتوانید خریدهای جذاب با قیمتهای مناسب را تجربه کنید. درباره لگولند که صحبت کردیم؛ اما موشن لند برای علاقهمندان سینمای هالیوود و انیمیشن مناسب است. زبان ممکن است دردسرساز شود اما بیشتر چینیها سعی دارند انگلیسی صحبت کنند و اکثر کارکنان انگلیسی میفهمند. اما اینکه چطور پارک معجزه دبی را در این آب و هوا ساختهاند و رویش گیاهان چطور ممکن شده است، موضوع جالب و قابل توجهی است. جالب است بدانید یکی از آهنگ های بی کلام در این اثر ، آهنگ امواج اثر آهنگ ساز معروف ایرانی می باشد . ۱- در طی دوره ساخت و ساز و توسعه عظیم دبی، حدود ۲۰ درصد از جرثقیل های جهان در دبی قرار داشتند. ما با یک شهر منحصر به فرد روبرو هستیم: حدود ۲۰ سال پیش، به جای بیشتر چیزهابی که امروز شاهد آن هستیم فقط کویر بود. اگر به سفر ارزان دبی فکر میکنید، تفریحاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، هم جذاب است و هم هزینهای برایتان ندارد. اگر با خانواده و فرزند به دبی سفر میکنید، ساحل جمیرا بهترین گزینه با وجود کافهها، فروشگاهها و رستورانهای اطراف آن است.

ایجاد این سیستمها توسط بهترین وخبرهترین مهندسان آمریکا و انگلیس انجام شده است. احیای زمین از دل دریا 3 سال به طول انجامید ، زیرا مهندسان یک لایه زمین / سطح از سنگهای بزرگ ایجاد کردند. این باغ بزرگ و زیبا در دل کویر دبی قرار دارد. از گونههای جانوری ذخیرهگاه حفاظتشده کویر دبی میتوان به پستاندارانی مانند روباه شنی، کاراکال، گربه شنی، تیزشاخ عربی، خرگوش صحرایی قهوهای، جوندگان صحرایی و موشها، خارپشت ایرانی، خارپشت بیابانی، حشرهخوار اتروسی، خفاشها و غیره اشاره کرد. از دیگر بخشهای تفریحی دلفیناریوم دبی میتوان به بخش نمایش پرندگان اشاره کرد که این مجموعه تنها میزبان نمایش طوطیهای مکائو، پرندگان گرمسیری است. هزار توی آینه و سینماهای چند بعدی از قسمتهای تفریحی دیگر آن محسوب میشوند . طول آبنمای دبی به بیش از ۹۰۰ فوت میرسد و تماشای هماهنگی فوارههای آن با آهنگهای مختلف، از بهترین تفریحات ارزان دبی به شمار میرود. بلیط رایگان پارک آبی در یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره جهان ، بدون شک مهیج ترین تفریح رایگان در دبی است. این تورهای مهیج در سه زمان صبح ، عصر و وسطای شب برگزار میشوند . بازدید از این روستا رایگان و ورود به آن از ۸:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب برای عموم آزاد است. این محدوده از معدود سواحل مسکونی دبی محسوب میشود که به سه بخش جمیرا یک، جمیرا دو، جمیرا سه آن را تقسیم کردهاند. این موزه شامل 60 هولوگرام، اتاقهای سهبعدی و خطای دید است که همهشان ذهن گردشگران را فریب میدهند. بیشتر ثروتمندان گردشگر، این تفریح را انجام میدهند. کارت طلایی: کارتهای طلایی از جمله کارتهای ویآیپی محسوب میشوند و امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار میدهند. دلفیناریوم دبی یک مکان مناسب برای تفریح خانوادگی محسوب میشود که در آنجا شما شاهد نمایش دلفینها و فکها خواهید بود که برخی از آنها اسم مخصوص به خود را دارند، مثلا چهار فک خزپوش شمالی در این مجموعه تفریحی دیده میشود که فیلا، گوشا، لوشا و مکس نام دارند.

مرکز تفریحی مجیک پلانت با تعدادی سالن بیلیارد و بولینگ نیز به عنوان یکی دیگر از امکانات مرکز خرید امارات مال دبی محسوب می شود. اگر به حیوانات و موجودات آبی علاقه دارید در تور دبی علاءالدین تراول همراه با لیدر حرفهای ما به دبی مال بروید و در کنار خرید و تفریح و اسکی از آکواریوم دبی دیدن کنید. بازدید از موزه امارات و موزه های دبی راهی عالی برای یادگیری تاریخ امارات متحده عربی و دیدن به وجود آمدن دبی قبل از تبدیل شدن به این شهر باشکوه است. برای اینکه گلها رشد داشته باشند در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است پارک معجزه دبی را تعطیل میکنند و بذر گلهای جدید کاشته میشود که هر بار نوع آنها و دیزاین این باغ با سال قبل تفاوت دارد. این شهر سرشار از بیابانهای وسیع و زیباست که امروزه با وجود ساختمانهای مرتفع، معماری مدرن و مراکز خرید مجلل، به یکی از امیرنشینان مهم، و بندری برای تجارت و گردشگری تبدیل شده است. برای ساخت این آب نما تقریبا 800 میلیون درهم هزینه شده و قابل تبدیل به 25 رنگ متفاوت است. استارت پروژه در سال 1994 خورد که یک مهندس کانادایی «ریک گریگوری» مدیریت ساخت برج را بر عهده داشت. آب نمای دبی طوری ساخته و برنامه داده شده که با موسیقیهای زیبای بی کلام ، پاپ و موسیقی عربی رقص میکند . یکی از برنامه های جذاب سفر به دبی می تواند بازدید از دلفیناریوم دبی همراه با تماشای نمایش زیبای دلفین ها باشد که این حیوانات با قدرت یادگیری بالای خود تحت تعلیم قرار گرفته اند و اجراهایی بی نقص را به نمایش می گذارند . در این پارک دلفین ها و سگ های آبی تربیت شده برنامه های خارق العاده ای را از خودشان به نمایش می گذارند که باعث شده طرفداران چشمگیری در تمامی سنین داشته باشند در این برنامه شما حتی می توانید با دلفین ها شنا کنید ، با این حیوانات زیبا عکس بگیرید و یک روز کامل شاد و بیادماندنی را برای خود و خانواده محترمتان رقم بزنید .

دیوارهای رنگی و گرافیتیهایی که در گوشه و کنار این ساحل به چشم میخورند، لا مر را به یکی از بهترین لوکیشنهای عکاسی در دبی تبدیل کردهاند. این موزه، بهترین گزینه برای کسانی است که میخواهند اطلاعات کاملی از گذشتهی دبی بدانند. ساحل مخفی و ساحل الصفوح نیز نامیده می شود، ساحل قصر سیاه یک ساحل زیبا از ساحل خام است که درست بین هتل برج العرب و توسعه نخل جمیرا واقع شده است. یکی از خاص ترین رستوران ها در بین هتل های دنیا رستوران المنتها برج العرب می باشد که در ارتفاع ۲۰۰ متری و با چشم انداز مسحور کننده از شهر دبی و خلیج فارس قرار دارد. دسترسی به ابن بطوطه بسیار آسان است زیرا در بزرگراه شیخ زاید که یکی از بزرگراه های اصلی شهر است قرار دارد. شکوه و عظمت دوره حکومت مغول ها در هند در این میدان نمایش داده شده و سقف محوطه اصلی از تاج محل الهام گرفته شده است. شهر دبی ترکیبی از اخلاق سنتی اسلامی و سبک زندگی فوق مدرن را در خود جای داده است. دبی با پیشرفتهای اقتصادی و گردشگری باورنکردنی اش توجه گردشگران جهان را به خود جلب کرده و مقصد مهمی برای تجار و توریستان تمام دنیا به شمار میآید ؛ دبی در سال 2007 هشتمین شهر گردشگری جهان بود .

با توجه به عدم فعالیت احزاب و گروهها در این کشور، شیعیان نیز احزاب و گروههای رسمی و قانونی ندارند. با توجه به محبوبیت مترو دبی و استقبال شهروندان و گردشگران از آن، در آینده ایستگاههای جدیدی به پروژه مترو دبی اضافه شده و ساختوساز آن نیز همچنان ادامه دارد. ساحل جمیرا، همۀ فعالیتهای معمول ساحلی را ارائه میدهد و انواع فعالیتهای تفریحی و فرهنگی سرگرم­کننده در منطقۀ اطراف آن نیز وجود دارد. شهر دبی واقع در کشور امارات و پایتخت این کشور، یکی از محبوب ترین شهرها برای سفرهای تفریحی به شمار میرود. اگر چه مراکز خرید دبی به پایتخت فستیوال خرید خاورمیانه و آسیا مشهور است و به تنهایی خود بیشتر از 70 مرکز خرید زیبا و بزرگ ، مثلا دبی مال که بزرگترین مرکز خرید دبی و دنیا به شمار می رود را در خود جای داده است و بسیاری از عاشقان مراکز خرید دبی به قصد خرید در شهر دبی تور دبی را انتخاب کرده و به آنجا سفر می کنند ، لازم به ذکر است که دیدنی های تور دبی و مراکز تفریحی آن هم در نوع خود بی نظیر است . مساحت کشور دبی کمتر از شش درصد از خاک امارات است ؛ این شهر بعد از ابوظبی ، دومین شهر بزرگ این کشور است و با بیشترین جمعیت ، پایتخت تجاری دبی به شمار میرود . دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده بعد از امارت ابوظبی است. این قلعه، تنها یک جاذبه گردشگری نیست، بلکه برای عکاسان و علاقمندان به عکاسی فرصتی بینظیر را به ارمغان میآورد. اگر از ارتفاع ترسی ندارید تماشای مناطق اطراف برج و عکاسی از مناظر زیبا تجربه ی به یاد ماندنی در تور دبی از سوی شرکت آذرگشت ملکی برایتان خواهد بود .

حتی اگر گوشی آیفون در حالت سایلنت باشد، هنگام عکاسی همچنان صدایی قابل شنیدن خواهد بود. برای نور پردازی هنگام رقص آب از ۶۶۰۰ پروژکتور در ۲۵ رنگ مختلف استفاده کردهاند و فوارههای آب آب نمای دبی تا ارتفاع ۱۵۲ متر به بالا میروند که در حین این منظره زیبا موسیقی هایی از سبک کلاسیک تا سبک معاصر عربی در فضا پخش میشود. همچنین بسیاری از مغازه ها اجناس و پارچه هایی را می فروشند که با کشتی از دیگر کشورهای خاورمیانه به این شهر مدرنیته آورده می شوند. دلفیناریوم دبی (Dubai Dolphinarium) مجموعه ای است سرپوشیده که علاوه بر نگهداری از دلفین ها نمایش هایی سرگرم کننده ارائه می دهد برای آشنایی بیشتر با این مکان با سفر آفرین همراه باشید . دلفین ها و موجودان آبزی که در این مجموعه وجود دارند از کشورهای مختلف به این محل آورده شده اند . خانههای خشتی این روستا زندگی اعراب در سبکهای مختلف را در کنار صنایع دستی و لوازم سنتی آنها در گذشته به تصویر میکشند. با سوار شدن به این قایقها از چشمانداز زیبای دبی شامل خانههای سنتی، منارهها و برجهای بادی شهر لذت ببرید. دلفین بی شهر دبی که در آتلانتیس پالم دبی واقع شده است ، بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش زیبای دلفین در جهان و یکی از محبوب ترین جاذبه های تور دبی است . سیگار کشیدن در هتل 3 ستاره فورچون دیره آزاد است که این مسئله باعث ناراحتی افراد غیرسیگاری شده. پارک بزرگ وایلد وادی یا وادی وحشی ، پیشرفته ترین و به روز ترین پارک آبی جهان و یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین دیدنی های تور دبی در دبی است که بین هتل برج العرب زیبا و هتل ساحلی جمیرا بزرگ واقع شده است . در این غرفه نیز این امکان را دارید که از عطرها و روغن های بسیار محبوب و با کیفیت عربی که سوغات دبی بوده دیدن و از آنها خرید نمایید و همچنین در آن می توانید تابلو نقاشی های کوچک و ظروف عربی که مانند چراغ های نفتی هستند و همچنین قلیانهای عربی را برای سوغات دادن بخرید .

شما میتوانید به صورت کاملا رایگان از برخی از این موزهها دیدن نمایید، برای بازدید تعدادی دیگر از این موزهها نیز ورودی ناچیزی باید بپردازید. در صورت خرید بهصورت آنلاین میتوانید از ۱۰ درصد تخفیف بهرهمند شوید. بعد از شنا میتوانید به مرکز اسپای هتل رفته و از خدمات آن بهرهمند شوید. این سالن موفق شد در سال ۲۰۱۴ و البته سالهای بعد جایزه بهترین اسپای هتلی را از آن خود کند. یکی از بهترین تفریحات رایگان شهر دبی در وسط یک منطقه تاریخی با چایخانه های سنتی، موزههای هنری و… در بازدید از این شهر میتوانید به تماشایِ مسجدی مدرن به نام مسجد جمیرا بروید که با معماری بینظیری مزین شده است. در این مجموعه تفریحی همیشه صدای خندههای افراد و کودکانی که با ذوق به هر طرف میدوند، شنیده میشود و تجربهای به یاد ماندنی را در سفر به دبی برای مسافران باقی میگذارد. از جمله از مراکز خرید دبی و تفریحی آن می توان به سالن های سرپوشیده اسکی مدرن ، پارکهای آبی بزرگ و درخشان با وسایل بازی بسیار شیک و رنگارنگ ، آسمان خراش های بکر و بزرگ و شهر بازی های به روز دنیا می توان اشاره کرد . از دیگر موزه های رایگان دبی میتوان به موزه عتیقه، موزه شتر، موزه شهرداری دبی، موزه نایف و فالکون اشاره کرد. در این مطلب از مجله قاصدک 24، برخی از بهترین پارکهای آبی دبی را معرفی خواهیم کرد. میتوانید از این آکواریوم به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دبی به طور رایگان بازدید کنید. در پناهگاه حیات وحش راس الخور دبی میتوانید یک دوربین شکاری بردارید، در یکی از کلبههای چوبی در نزدیکی آب پنهان شوید و از فاصله بسیار نزدیک این پرندگان زیبا را تماشا کنید. ورودی پناهگاه حیات وحش راس الخور رایگان و بازدید از آن در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر برای عموم آزاد است.

شاید با تصویر صدها فلامینگوی صورتی که در آبهای نزدیک تالاب راس الخور در دبی زندگی میکنند، آشنا باشید. با هتل فرودگاه های دبی آشنا شوید! به این موزه که بروید، هم با تاریخ قهوه آشنا میشوید و هم کلکسیونی بسیار زیبا از وسایل قدیمی مرتبط با درست کردن این نوشیدنی فوقالعاده را مشاهده میکنید. تحقیقات متعدد نشان داده که دلفین ها حیواناتی باهوش هستند و قدرت یادگیری بالایی دارند انسان ها نیز از این استعداد بهره برده و از این حیوانات برای اجرای نمایش استفاده می کنند . منابع عکسها: ویکی پدیا، ebird.org، ویکی پدیا، hongkongsnakeid.comخارپشت بیابانی (Desert Hedgehog): این موجودات کور و کر متولد میشوند و تنها به کمک قدرت بویایی خود غذا پیدا میکنند. ۴- در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۳ اتومبیل ثبت شده در دبی وجود داشت که تقریبا ۱۵۴۰۰۰ برابر کمتر از امروز است. بزرگترین آبنمای موزیکال جهان که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار میرود. بدون شک بازدید از دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا خالی از لطف نیست! فاصله هتل ایبیس امارات مال فاصله تقریبا نزدیکی با جاذبه های گردشگری دارد به عنوان مثال با برج العرب 3.9 کیلومتر می باشد که میتوانید با طی این مسافت در مدت زمان 14 دقیقه با تاکسی به برج العرب رسیده و بازدید خود را آغاز کنید. همچنین طراحی زیبای مرکاتو و مکانهای خاصی که در داخل آن وجود دارد، این مکان را برای گرفتن عکسهای سفر زیبا و جذاب میکند. ۲- پالم جمیرا به اندازه کافی بزرگ است که برای ساخت آن از ۱۰٫۵ میلیون کامیون شن استفاده شد. دلفیناریوم دبی با قرار گیری در نزدیکی شهر کودکان با نمایش های جذابی که بازیگران آن دلفین ها هستند مکانی مفرح برای سرگرمی گردشگران فراهم نموده و از اماکن تفریحی پرطرفدار دبی به شمار می آید . قایق سواری تفریحی است که فقط با پرداخت یک درهم میتوانید در دبی تجربه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.