با مزایا و معایب درب های سکشنال آشنا شوید
ورزش تی آر ایکس (TRX) – تجهیزات + مزایا
ترانسمیترهای فشار: عملکرد، کاربردها و نوآوری ها
نحوه استفاده از نوار Platiner با فناوری UIC؛ استفاده آسان برای همه
معرفی بهترین کشورهای مقصد کارآفرینان
نارسایی قلب چیست؟ تشخیص، علائم و درمان آن
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تحصیل در قبرس شمالی


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای مطبوعی دارد و به جرات می توان گفت که یک سوم جمعیت کشور را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

مدارس قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به کودکان 4 تا 6 ساله اجازه می دهد تا در دانشگاه تحصیل کنند. مهدکودک برای 4 تا 5 سال اجباری نیست اما برای 5 تا 6 سال اجباری است. دوره های مهدکودک در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی است که در آن بچه ها تا سن 12 سالگی مطالعه کنید. دانش آموزان از 13 تا 18 سالگی در دبیرستان و برای سه سال آخر دبیرستان تحصیل می کنند. آنها تخصص های خود را انتخاب می کنند.

تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی در قبرس شمالی یورومای  چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 می باشد.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه افرادی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، داده است. این بدان معنی است که همه دارندگان ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولتی بهره مند شوند.

حتی خدمات در این مدارس رایگان است. برخی از مدارس هزینه لباس را از والدین دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. هزینه کتب درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانشجویان قرار می گیرد.

شهریه در مدارس غیرانتفاعی از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و آموزش می شود. سرویس اتوبوس با هزینه جداگانه در دسترس است.

سیستم نمره دهی و روش تحصیل در قبرس یورومای چگونه است؟

نمره در مقطع ابتدایی به صورت عالی - خوب - متوسط ​​است و نیاز به ارتقا دارد، در حالی که در دوره متوسطه از 1 تا 10 ارزیابی می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که هیچ دانشی از زبان ترکی ندارند را دارند. ضمناً دوره های آموزشی ترکی به صورت رایگان در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای آینده تحصیل در مدارس قبرس شمالی چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات ویژه ای مانند تخفیف شهریه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان در ترکیه از این امتیاز برخوردار شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی شبیه آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نمرات کسب شده داوطلب ادامه تحصیل می دهد و یا ملزم به گذراندن یک واحد زبان در کنار درس می باشد و یا یک یا دو ترم تحصیلی در دانشکده زبان خاص الزامی است.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته های تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. همچنین معدل دیپلم برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه باید بالای 16 و برای دانشگاه بین المللی قبرس 14 باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک مرتبط با رشته مورد نظر الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب برای تحصیل در مقطع دکترا الزامی است. پروپوزال دکتری نیز باید آماده شود.

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. یکی از مواردی که در زمینه ویزای دانشجویی در دانشگاه و اداره مهاجرت مهم است این است که دانشجو در حال تحصیل است. به عنوان مثال کسانی که به دلیل تسهیل ویزای دانشجویی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت مدت زمان کوتاهی را در نظر می گیرد. یک ماه برای خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج، فرد باید هر روز جریمه بپردازد.

اگر در حین تحصیل مرتکب جرم شود; دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی ارائه می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، اکثر رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. تحصیل در ترکیه در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند مفید خواهد بود. دامنه دروس در همه سطوح بسیار گسترده است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. این دانشگاه ها انواع مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند به قبرس سفر کنند اما می خواهند مدرکی از یک دانشگاه معتبر خارجی دریافت کنند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. داوطلبان برای تحصیل پس از پذیرش در قبرس. آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه برای دانشجویان نامه پذیرش صادر می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه; شامل حتی پس از ثبت نام رسمی در دانشگاهی در قبرس شمالی. درخواست خوابگاه دانشجویی درخواست اقامت به صورت آنلاین ارسال می شود و دانشجو می تواند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کند.

سفارشات بصورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که یک آزمایش پزشکی انجام دهند تا تأیید شود متقاضی تحصیل در قبرس به بیماری های عفونی مبتلا نشده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.