بازنویسی محتوای متنی چه کاربردهایی دارد؟
نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

خواص مکانیکی ورق فولادی 304


خواص مکانیکی ورق فولادی 304 خواصی است که با اعمال نیرو به این ماده به دست می آید. به دست آوردن مقدار این خواص به خصوص در مورد مصنوعات فلزی اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار می دهد که به کمک آنها می توان عمر مفید و کارایی قطعات فلزی را تعیین کرد و با توجه به این خواص مواد مناسب را انتخاب و خواص آنها را طبقه بندی کرد. از ورق فلز برای مواد فولادی مکانیکی 304 ورق فولادی 304 درجه 1.4301 نامیده می شود. فولاد 304 همه کاره ترین و پرکاربردترین ورق فولادی ضد زنگ است که هنوز گاهی اوقات با نام قدیمی آن فولاد 18/8 شناخته می شود که از ترکیب اسمی نوع 304 مشتق شده است که حاوی 18٪ کروم و 8٪ نیکل است.

304 برگ بنویسید

صفحه 304l که نسخه کم کربن 304 است، جوش پذیری بهبود یافته است و در مناطق سنگین استفاده می شود. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق استیل 304 نوع یک کلیک کنید.

ورق 304H، از نوع کربن بالا، برای استفاده در دمای بالا نیز موجود است. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق استیل H 304 کلیک کنید.

مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی 304

ورق فولادی 304 در بسیاری از محیط ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و با محیط های مختلف زنگ زدگی همراه است. خوردگی گودال و گودال می تواند در محیط های دارای کلر رخ دهد. تجزیه استرس می تواند در دمای بالاتر از 60 درجه سانتیگراد رخ دهد.

مقاومت حرارتی ورق فولادی 304

ورق استنلس استیل 304 تا دمای 870 درجه سانتی گراد به طور متناوب و به طور مداوم تا دمای 925 درجه سانتی گراد مقاومت اکسیداسیون خوبی دارد. با این حال، در صورت نیاز به مقاومت در برابر خوردگی در آب، استفاده مداوم در دمای 425-860 درجه سانتیگراد توصیه نمی شود.

در مواردی که مقاومت بالا در برابر دمای بالای 500 درجه سانتیگراد و تا 800 درجه سانتیگراد مورد نیاز است، صفحه فولادی 304H توصیه می شود. این ماده مقاومت خود را در برابر خوردگی آب حفظ خواهد کرد.

ورق فولادی 304 سرد کار

فولاد ضد زنگ 304، ورق به راحتی سخت می شود. روش‌های تولید سرد ممکن است به یک مرحله بازپخت میانی برای کاهش سختی کار و جلوگیری از سایش یا ترک نیاز داشته باشد. در پایان ساخت و ساز باید از بازپخت کامل برای کاهش تنش های داخلی و جلوگیری از خوردگی استفاده شود.

عملیات حرارتی ورق فولادی 304

روش های ساخت فولاد 304 مانند آهنگری که شامل کار گرم می شود باید پس از حرارت دهی یکنواخت در دمای 1149-1260 درجه سانتیگراد انجام شود. سپس جزء حاصل باید به سرعت خنک شود تا از مقاومت در برابر خوردگی اطمینان حاصل شود.

کاربرد ورق فولاد 304

ورق فولادی ضد زنگ 304 معمولاً در موارد زیر استفاده می شود:

مصالح ساختمانی، کارد و چنگال و ظروف تخت، ظروف تحت فشار بهداشتی مانند سینک و قابلمه، لوله ها، تجهیزات آبجوسازی، لبنیات، غذا و دارو، فنر، پیچ و مهره.

کارهای مکانیکی

304 ساختار خوبی دارد. تنظیمات را می توان با استفاده از دستورات زیر افزایش داد:

1- لبه های برش باید تیز باشند. لبه های ناهموار باعث سفت شدن کاغذ می شود.

2- سخت شدن دمای پایین مواد آستنیتی منجر به اعمال حرارت به لبه های برش می شود. این به این معنی است که خنک کننده ها و روان کننده ها مهم هستند و باید به میزان کم استفاده شوند.

قابلیت جوشکاری

عملکرد جوش فیوژن برای ورق های فولادی ضد زنگ نوع 304 پر شده و پر نشده خوب است. میله های پرکننده و الکترودهای توصیه شده برای فولاد ضد زنگ 304 فولاد ضد زنگ درجه 308 هستند. قطعات بسیار جوش داده شده ممکن است پس از جوشکاری نیاز به بازپخت داشته باشند. این مرحله برای 304 لیتر ضروری نیست.

ورق فولادی 2b

ورق فولادی 2b-304 یک ورق آستنیتی کروم نیکل با محتوای کربن بسیار کم است که پس از جوشکاری یا تنش زدایی مقاومت خوبی در برابر خوردگی و خوردگی بین دانه ای دارد. همچنین این ورق ریزش بالایی دارد. محتوای کربن پایین ورق فولاد ضد زنگ B2-304 تشکیل کاربیدهای مضر را محدود می کند و این درجه را برای جوشکاری برای اکثر کاربردهای ساختاری که دمای سرویس به 800 درجه فارنهایت محدود می شود، ایمن می کند.

ورق فولادی ضد زنگ 2b-304 هنگام بازپخت غیر مغناطیسی است و با عملیات حرارتی سخت نمی شود. به عنوان مثال، روکش فولاد ضد زنگ B2، برخلاف روکش معمولی دستگاه‌ها، یک سطح صاف است. با نورد سرد، بازپخت یا رسوب زدایی تولید می شود. این پوشش پرکاربردترین پوشش فولاد ضد زنگ در جهان است و یک پوشش رایج برای بسیاری از گریدها، از جمله فولاد ضد زنگ 304 است. نگهداری از این پوشش ورق استیل 304 آسان است، و آن را برای همه چیز از ظروف پخت و پز گرفته تا وسایل لوله کشی و درب هاب و بسیاری از کاربردهای صنعتی محبوب می کند. کاربردهایی مانند پنل های خورشیدی و سایر دستگاه ها.

اکثر مواد از نظر اندازه دانه ساختار ناهمگنی دارند و این ناهمگونی خواص مکانیکی متفاوتی را به همراه دارد. ناهمواری دانه های فلز علل مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها اتصال فلزات با کار سرد یا گرم است. جلد قالب گیری پس از گذراندن فرآیندهای مختلف فرآوری فولاد از جمله آهنگری و غیره و روش های تولید آنها. هر کدام از آنها خواص مکانیکی متفاوتی دارند. در محصولاتی مانند ورق فولادی; برای به دست آوردن خواص مکانیکی فولاد؛ باید جهت پیمایش طولی و افقی خود را مشخص کند.

استحکام کششی ورق فولادی 304

استحکام کششی و تسلیم نهایی فولاد 304 معیاری از انعطاف پذیری یک ماده در برابر نیروهای کششی است. نقطه تسلیم کمتر از مقاومت نهایی است زیرا نقطه تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل دائمی ماده توصیف می کند، در حالی که مقاومت نهایی به حداکثر تنش قبل از شکستن قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به اندازه برخی دیگر از فولادهای موجود استحکام ندارد، اما استحکام پایین آن باعث می شود که شکل دادن به این فلز آسان شود.

اکثر مواد از نظر اندازه دانه ساختار ناهمگنی دارند و این ناهمگونی منجر به تفاوت در خواص مکانیکی می شود. ناهماهنگی در جوشکاری فلزات دلایل متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها نحوه تشکیل فلز در فرآیند سرد یا گرم است.

پس از انجام فرآیندها و روش های مختلف تولید فولاد از جمله اکستروژن، ریخته گری، آهنگری و غیره، هر کدام دارای خواص مکانیکی متفاوتی هستند.

برای محصولاتی مانند فولاد، جهت طولی و عرضی نورد باید تعیین شود تا خواص مکانیکی به دست آید.

304 آزمایشات عمومی خواص مکانیکی ورق فولادی

رایج ترین اندازه گیری های خواص مکانیکی عبارتند از: کشش، سفتی، ضربه، خمش، فشرده سازی و پیچش.

استحکام کششی فولاد 304

استحکام کششی و تسلیم نهایی معیاری از انعطاف پذیری یک ماده در برابر نیروهای کششی است. نقطه تسلیم کمتر از نقطه تسلیم است زیرا نقطه تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل دائمی ماده توصیف می کند، در حالی که نقطه تسلیم به حداکثر تنش قبل از شکستن قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به اندازه سایر فولادهای موجود قوی نیست، استحکام کم باعث می شود که فلز به راحتی شکل بگیرد.

اکثر مواد از نظر دانه بندی ساختاری غیر یکنواخت دارند و این عدم یکنواختی باعث تفاوت در خواص فیزیکی ورق فولادی 304 می شود. دلایل زیادی برای عدم یکنواختی مقیاس سنگ ریزه فلز وجود دارد، اما یکی از مهم ترین دلایل آن نحوه شکل گیری فلز است، چه با سرد کاری و چه در گرم کاری. هنگامی که روش‌های مختلف تولید مانند اکستروژن، ریخته‌گری و آهنگری برای فولاد اعمال می‌شود، هر ویژگی مکانیکی متفاوت است. در محصولاتی مانند ورق های فولادی برای بدست آوردن خواص مکانیکی باید جهت نورد طولی و عرضی تعیین شود.

استحکام کششی فولاد 304 استحکام کششی ورق فولادی 304 و محصول نهایی معیاری برای سنجش مقاومت ماده در برابر نیروهای کششی است. مقاومت تسلیم کمتر از مقاومت نهایی است زیرا مقاومت تسلیم حداکثر تنش را قبل از تغییر شکل دائمی ماده توصیف می کند، در حالی که مقاومت نهایی به حداکثر تنش قبل از شکستن قطعه اشاره دارد. اگرچه فولاد 304 به اندازه برخی فولادهای دیگر قوی نیست، اما استحکام کم آن باعث می شود این فلز به راحتی چکش خوار شود.

304 سختی فولاد

تست سختی راکول یکی از تست های سختی است که برای توصیف رفتار یک ماده برای تغییر شکل استفاده می شود. یک ماده سخت به راحتی کمتر کشیده می شود و اغلب نازک تر است، در حالی که یک ماده نرم تحت کشش سطحی موضعی تغییر شکل می دهد و اغلب انعطاف پذیرتر است.

هرچه سختی راکول بیشتر باشد، ماده قوی‌تر است، اما چقدر بستگی به مقایسه آن با سایر فلزات در همان مقیاس دارد. فولاد 304 دارای سختی راکول 70 است. برای مرجع، سختی راکول مس، یک فولاد ملایم، 51 است. به عبارت ساده، فولاد 304 به سختی برخی از همتایان فولاد ضد زنگ خود، مانند فولاد 440، سخت نیست، اما همچنان به عنوان یک فولاد قوی، خود را حفظ می کند.

خواص ارتجاعی فولاد 304

فولاد نوع 304 بسته به کاربرد، دارای محدوده خاصی از کشش است، اما معمولاً همه آنها در محدوده 193-200 GPa هستند. مدول الاستیسیته معیار خوبی برای توانایی یک ماده برای حفظ شکل خود تحت تنش است و یک شاخص کلی از استحکام است.

مانند اکثر فلزات، فولاد ضد زنگ 304 مهفا خاصیت ارتجاعی بالایی دارد، به این معنی که تحت فشار به راحتی نمی شکند. به دلیل خاصیت ارتجاعی بالای مواد، پردازش آن دشوار است، بنابراین فولاد 304 304 معمولاً به گونه ای ساخته می شود که دارای دستگاه کوچکی باشد. آن را ساده نگه دارید

استیل شارپی 304

این آزمایش به ما نشان می دهد که چگونه مواد فولادی در اثر ضربه می شکند و دانستن اینکه چگونه نمونه فولادی می شکند از نقطه نظر عملی بسیار مهم است.

تست ضربه شارپی شامل یک پاندول است که با استفاده از وزنه های متصل به آن، نیرویی را به قطعه وارد کرده و باعث شکستن آن می شود. مقدار نیروی اعمال شده توسط یک دینامومتر با یک صفحه اندازه گیری می شود و اطلاعاتی به ما می دهد. کاملی مثالی از این موضوع می آورد. خواص تیز

هرچه مقدار ضربه شارپی کمتر باشد، به طور کلی ماده سخت تر است، یعنی ساختار کریستالی منسجم تری دارد. فولاد 304 دارای درجه ضربه شارپی بالایی است، به این معنی که به طور کلی سخت تر است و قبل از شکستن مقداری از ضربه را خم می کند و جذب می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.