آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ویژگی های یک چاپگر خوب

 یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید باید بدانید. شناخت ویژگی های چاپگر به مشتریان این محصول کمک می کند تا چاپگرهای خوب را شناسایی کنند. اگر در منزل یا محل کار خود به چاپگر نیاز دارید، با دانستن ویژگی های یک چاپگر خوب می توانید اقدام به خرید کنید. بهترین انتخاب را با دقت انجام دهید.

ویژگی های چاپگر:

وضوح تصویر

یکی از مهم ترین ویژگی های یک چاپگر خوب وضوح تصویر بالا است. رزولوشن تعداد نقاطی است که می توان روی هر اینچ کاغذ چاپ کرد که بر حسب نقطه در هر اینچ اندازه گیری می شود. همانطور که می دانید هر چه رزولوشن چاپگر بالاتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می رود. با توجه به معیارهای داده شده تمامی رزولوشن ها مضرب 300 یا 360 می باشند مثلا در پرینترهای لیزری رزولوشن 600*600 dpi برای چاپ تصاویر سیاه و سفید و رزولوشن 2400*1200 برای چاپ مناسب است. چاپ گرافیک رنگی لازم به ذکر است که برای چاپگرهای جوهرافشان این مقدار بیشتر است.

سرعت چاپ

سرعت چاپ نشان می دهد که چند صفحه در دقیقه چاپ می شود. واحد این مقدار صفحات در دقیقه (PPM) نامیده می شود. لطفا در هنگام خرید این مقدار را در نظر داشته باشید. فروشنده عملکرد چاپگر را به روش معمول بیان می کند، بنابراین معمولاً سریع است اما از نظر کیفیت در حد یکسان نیست. لطفاً توجه داشته باشید که هر چاپگر سرعت و سطح دشواری متفاوتی دارد. به عنوان مثال، اگر گرافیک های پیچیده را چاپ کنید یا از هر دو طرف چاپ کنید، سرعت چاپگر شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اندازه حافظه داخلی چاپگر

حافظه داخلی چاپگر مقدار فضایی است که صفحات در انتظار چاپ هستند. هر چه حافظه چاپگر بیشتر باشد صفحات قابل چاپ بیشتری را می توان نوشت و سرعت چاپ افزایش می یابد این ویژگی مهم ترین ویژگی یک چاپگر خوب نیز می باشد.

شاید در خرید چاپگر این ویژگی چندان مهم نباشد. با این حال، در کاربردهای تجاری، چاپگرها به توانایی ردیابی تعداد صفحات مورد نیاز برای چاپ نیاز دارند. یک چاپگر خانگی رده پایین حدود 32 مگابایت تا 128 مگابایت حافظه داخلی دارد و چاپگرهای رده بالاتر این مقدار را به 512 مگابایت افزایش می دهند. برخی از چاپگرهای گرافیکی دارای حافظه چاپگر با شروع 1 گیگابایت و بسته به نوع هستند. آنها همچنین به حافظه بیشتری نیاز دارند

شبکه

قابلیت شبکه و پوشش چندین کامپیوتر برای استفاده از دیگر ویژگی های یک چاپگر خوب است. یک چاپگر شخصی خانگی برای استفاده با رایانه باید یک اتصال USB داشته باشد، اما برای کار در کارگاه ها و مشاغل، چاپگر باید با چندین رایانه سازگار باشد. اتصال بی سیم در برخی از چاپگرهای تجاری موجود است. این ارتباط از طریق وای فای برقرار می شود و با استفاده از نرم افزار تصاویر را ارسال و چاپ می کند.

سازگاری با انواع سیستم عامل ها

اگر از کاربران سیستم عامل ویندوز هستید، این مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. زیرا اکثر درایورهای تمامی چاپگرها برای ویندوز منتشر شده اند. اما اگر علاوه بر ویندوز یا به جای آنها از سیستم عامل های دیگری مانند لینوکس، مک یا ... استفاده می کنید، خوب است بدانید که همه مدل ها از این دستگاه ها پشتیبانی یکسانی ندارند و ممکن است بتوانید از آنها استفاده کنید. چاپگر شما این مکان نباید باشد. بنابراین، قبل از خرید چاپگر، به دقت گوش دهید تا ببینید آیا با دستگاه های مورد نظر شما سازگار است یا خیر.

نکته آخر

ویژگی های کلی یک چاپگر خوب برای مصارف خانگی چیست؟

چاپگرهای مختلف ویژگی های متفاوتی از یک چاپگر خوب دارند. اولین قدم برای خرید چاپگر آوافرهنگ مناسب این است که نیازهای خود را دسته بندی کنید و بر اساس اندازه و بودجه کسب و کار خود خرید کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.