نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

قبل از خرید از معایب خودرو تارا مطلع شوید


تارا یکی دیگر از محصولات ایران خودرو است. البته این خودرو نیز مانند اکثر تولیدات داخلی از ویژگی های طراحی و فنی خاصی نسبت به نمونه های قبلی خود برخوردار نیست. باید بدانید که تارا یک فرم تغییر یافته از پژو 301 است. این خودرو همچنین دارای نقاط ضعف و ایراداتی است که شما به عنوان یک خریدار یا متخصص در محصولات خودرو باید از آن ها آگاه باشید. در این مقاله از  پارت نیوز معایب خودروهای تارا به شما می گوییم.

با خودروهای تارا و مدل های آنها آشنا شوید

تارا خودرو خوبی است و طراحی نسبتا خوبی دارد. البته برای طراحی آن از نکته خاص و قدیمی استفاده نشده بود. با این حال، بدون اشکالات قابل توجهی نیست. تارا از نظر ظاهری زیبا یا بهتر بگوییم قابل قبول محسوب می شود.

از نظر مسائل فنی محصولی استاندارد و مطلوب محسوب می شود. شتاب و کششش در جاده های معمولی بد نیست. مصرف سوخت ترکیبی زیاد نیست (حدود 7 لیتر). خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک به فروش می رسد.

تارا در لغت به معنای ستاره است و بسیاری مدعی بودند که این محصول می تواند ستاره تولید ایران خودرو باشد اما واقعیت چیز دیگری است. ماشین تارا با بهترین‌های دنیا قابل مقایسه نیست. اما در بین محصولات ایرانی، خودرو یکی از محصولات متوسطی است که طرفداران خود را دارد. در زیر می خواهیم در مورد ایرادات و ضعف های تارا از دیدگاه های مختلف صحبت کنیم.

کمبود وسایل نقلیه دیر است

در این بخش می خواهیم به ایرادات تارا از چند جهت نگاه کنیم:

مباهنا

ظاهر و فرم بدن

مشکلات فنی ماشین تارا

تارا از نظر ابعاد فنی بی عیب نیست. مشکل در موتور و انتقال قدرت. مثلا چه مشکلاتی؟ گیربکس آسیب دیده است. وقتی موتور روشن است و ماشین ثابت است، تعویض دنده کار آسانی نیست. در کل کیفیت گیربکس های استفاده شده در تارا چندان خوب نیست.

این تنها مشکل انتقال انرژی تارا نیست. لوازم جانبی مانند باتری به خوبی کار نمی کنند. در برخی از کانتینرهای تولیدی ایرانی خودرو شاهد محصولاتی با باتری معیوب هستیم.

در قسمت موتور، یاتاقان های خودرو به دلیل فشار کم روغن، زود فرسوده می شوند. استفاده از قطعات چینی در تولید یکی از دلایلی است که کیفیت شاخص های فنی برخی از قسمت های تارا را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاصله کف این خودرو با زمین نیز کم است. این ویژگی منفی بر روی کنترل تارا تأثیر مخربی می گذارد و برخورد با او را دشوار می کند. اگر خودرویی مانند فرمان تارا ایده آل نباشد و مشکل داشته باشد، در جاده های منحنی و جاده های پر پیچ و خم کارایی خوبی نخواهد داشت.

مشکلات بینایی و جسمی

به گفته کارشناسان، طراحی خودرو تارا می تواند بهتر از مدل فعلی باشد. برای مثال لبه های چراغ های جلو و محل قرارگیری آنها مشکل دارد. لبه تنه هم بالاست. بله، این را هم بدانید که طراحی چراغ ها و سایر قسمت های پشت تارا بهتر از جلو و جلو (به گفته کارشناسان) است.

کیفیت تجهیزات داخل کابین تارا جای پیشرفت زیادی دارد. شاید این وابستگی به فضای داخلی و در نهایت چین است که طراحان و تولیدکنندگان را به ایجاد اتاق های بسیار استاندارد و با کیفیت سوق داده است. به عنوان مثال، لوازم الکترونیکی تارا، از جمله صفحه نمایش لمسی، مطابق با استانداردهای خودرو در کلاس جهانی نیستند.

با توجه به آمار و استدلال های بازار مصرف، می توان گفت که پلتفرم های ارائه شده در بازار بسیار مشکل ساز هستند. به عنوان مثال ترک خوردگی و آسیب دیدن درب و سقف و یا موکت یکی از آسیب های ماشین های اسباب بازی است که قابل مشاهده است. وجود خط و خش و یا نوشته و فرسودگی قطعات خودروها نیز از جمله ایرادات است.

نکته دیگری که به نظر می رسد یک ایراد جدی تارا باشد، محدودیت رنگ آن است. این خودرو در پنج رنگ موجود است. خاکستری، مشکی، نقره ای، آبی سلطنتی و آبی سرمه ای چه رنگ هایی هستند؟ متاسفانه رنگ سفید محبوب در بین محصولات تارا موجود نیست. به طور کلی حق انتخاب رنگ این محصول ایرانی خودرو برای خریداران محدود است.

هزینه ها و مواد مصرفی

از جمله هزینه های مربوط به تاروس باید به بیمه شخص ثالث اشاره کرد. علاوه بر مبلغی که هر سال باید برای این بیمه خودرو پرداخت کنید، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که قابل کسر نیست. هزینه های استهلاک قطعات و تجهیزات تارا مانند هر خودرو دیگری به مرور زمان بر عهده شما خواهد بود.

با گذشت زمان، قطعاتی مانند شمع ها نیاز به تعویض دارند. توصیه کارشناسان این است که هر 50000 کیلومتر شمع ها را تعویض کنید. هزینه این تعویض 200 تا 400 هزار است.

کوسن خودرو یکی از قطعاتی است که به مرور زمان فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. بنابراین در برآورد هزینه ها و قسمت های خوراکی تارا باید به قیمت لنت ها نیز توجه شود. به طور میانگین قیمت تعویض کوسن های این خودرو حدود 500 تا 700 هزار تومان است.

یکی دیگر از قطعاتی که به مرور زمان در خودروی تارا باید تعویض شود، تسمه تایم است. کارشناسان توصیه می کنند تسمه تایم را هر 60000 کیلومتر تعویض کنید.

البته به یاد داشته باشید که این قیمت ها تقریبی هستند و با توجه به نوسانات شدید قیمت در کشور، نمی توانید برای مدت طولانی روی هیچ قیمت اعلامی حساب کنید.

در پایان

میدونی مشکل ماشین تارا چیه. این خودرو یکی از معروف ترین محصولات ایران خوردو است. ایراداتی دارد و اگرچه در مقایسه با استانداردهای جهانی معنای خاصی ندارد، اما می توان از آن در محصولات رایج کشور استفاده کرد.

به عنوان مثال، منصفانه است که بگوییم واکسن تارا خوب است. وجود ایربگ سرنشینان و عملکرد خوب و ترمزهای با کیفیت در افزایش سطح ایمنی این خودرو نقش داشته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.