بازنویسی محتوای متنی چه کاربردهایی دارد؟
نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

ضد کپک و ضد قارچ صنعتی چیست؟


Biocide: (قطع = cide، زنده = Bio). با افزایش تولید رنگ های پلاستیکی و کاربرد آنها در دیوارهای داخلی و خارجی خانه و از سوی دیگر شرایط متفاوتی که برای نگهداری آن پیشنهاد می شود، علاقه و مطالعه مواد نگهدارنده افزایش یافته است. امروزه تعداد زیادی از عوامل میکرو آنتی باکتریال در تولید و ساخت پوشش‌های مقاوم در برابر قالب برای فضاهای داخلی مرطوب و پوشش‌های مبتنی بر چوب که در برابر کپک و کپک مقاوم هستند، استفاده می‌شود. آنچه در گذشته در آزمایشات در زمینه مواد نگهدارنده و ضد قارچ استفاده می شد را می توان به عنوان کارهای علمی با کار سیستماتیک طبقه بندی کرد. در کنار چنین کارهای علمی، روش های اندازه گیری نیز بهبود یافت.

بنابراین، پیش‌بینی دقیق در مورد اثر یک ترکیب محافظ یا مدت اثر مواد سمی بر مشکلات تولید تأثیر گذاشته است. اثر و ماندگاری فرآورده های بیوساید در لایه های محافظ در برابر قارچ ها یا کبودی ها مورد بررسی قرار گرفته و اولین نتایج بدست آمده است. بدون اینکه امروز منتظر نتایج طولانی مدت موثر باشید. زمینه های کاربرد و دامنه مواد نگهدارنده امروزه به خوبی تعریف نشده است زیرا مشکلات بهداشتی ناشی از کار با آنها و مشکلات زیست محیطی و اجتناب از اثرات مواد سمی، تولید و مقالات علمی و مجلات مربوط به نگهدارنده ها را تحت تاثیر قرار داده است. روش‌ها برای هر یک از این ابزارها در بیشتر موارد نمی‌توانند راهی برای پذیرش یا حداقل تمایز بین آنها باشند. به همین دلیل باید اطلاعاتی در مورد هر یک از مواد نگهدارنده و محدودیت های قانونی استفاده از آنها و همچنین محدودیت ها یا مزایای آنها ارائه شود تا اشکال گروه های محافظ در برابر قارچ ها یا کبودی ها و کار با آنها آسان شود. برای روشن شدن این موضوع، اصطلاحات اصلی برای نگهدارنده ها در پیشگامان شیمی تعریف شده است:

میکروب ها

این مواد نگهدارنده ضد کپک میکروسکوپی را می توان از طریق میکروسکوپ مشاهده کرد، زیرا آنها از طریق تقسیمات متوالی تولید مثل می کنند. این اصطلاح عمدتاً به باکتری ها، کپک ها، مخمرها و گیاهان پایین اطلاق می شود.

زندگی میکروبی

اینها موادی هستند که میکروب ها را از بین می برند. هنگامی که مواد ضد میکروبی به محیط اضافه می شوند، در بیشتر موارد از رشد آنها جلوگیری کرده و اثر خود را اعمال می کنند.

باکتری ها

باکتری ها موجودات تک سلولی کوچکی هستند که با تقسیم مستقیم تولید مثل می کنند. این باکتری ها روی سطوح جامد حاوی مواد غذایی بی رنگ و با چشم غیر مسلح رشد می کنند. آنها عمدتا از مواد غذایی ارگانیک برای زنده ماندن استفاده می کنند. با توجه به تغییرات رنگی که می دهد، باید بین گرم منفی باشد، یعنی مقدار رنگ آنیلین جذب شده توسط باکتری در لایه بیرونی و گرم مثبت به عنوان یک کمپلکس پروتئین منیزیم در هسته باشد. . ، یعنی مقدار رنگ جذب شده توسط باکتری ها در هنگام تغییر رنگ. تفاوت گرم با بنفشه کریستالی غیرجذب

انواع خاصی از باکتری ها که باعث تخریب رنگدانه های پلاستیک می شوند معمولاً گرم منفی هستند، مانند سودوموناس. برخی از گونه ها در محیط های بسته رشد می کنند، مانند باکتری های کاهنده سولفات. آنها واکنش نشان می دهند و سولفات یا گوگرد موجود در سولفونات را به H2S یا سولفید تبدیل می کنند. اگر محیط دارای ترکیباتی مانند آهن، سرب یا جیوه باشد، رنگ آن از خاکستری به سیاه تغییر می کند.

داروهای ضد باکتری

آنتی باکتریال ها موادی هستند که باکتری ها را بدون آسیب رساندن به میزبان از بین می برند.

قارچ قارچ

کپک های قارچی موجودات تک سلولی هستند که ترجیح می دهند با تقسیم تولید مثل کنند. بنابراین، هنگامی که بسیاری از سلول های آنها به دنبال یکدیگر می آیند، قارچ های فیبری یا قارچ های شاخی را تشکیل می دهند که به آنها قارچ های فیبری می گویند. اکثر آنها شکل های خاص یا تغییرات رنگی شدید مانند میوه ها را ایجاد می کنند. آنها دیگر از PH 11 تجاوز نمی کنند.

در برابر قارچ

رنگ ها و پوشش های ضد قارچ موادی هستند که کپک را از بین می برند. هنگامی که مواد پوشش حاوی مقدار کمی قارچ باشد، جلوگیری از رشد قارچ روی لایه رنگ، از پخش شدن قارچ به داخل فیلم جلوگیری می کند.

متمرکز کننده ها

احتمال اینکه بخواهیم ویسکوزیته رنگ یا پوشش را افزایش دهیم بسیار بیشتر از احتمال کاهش ویسکوزیته پوشش یا حفظ آن در حالت تیکسوتروپیک است. ترکیبات شامل زیرگروه های اصلی محصول و ترکیبات شیمیایی است که می توان از آنها برای افزایش ویسکوزیته پوشش ها استفاده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.