همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
راهنمای انتخاب فلومتر
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

8 تفاوت کلیدی بین معماری داخلی و طراحی داخلی


معماری داخلی بر فضای داخلی و عملکرد آن برای زندگی انسان تمرکز دارد. معماری داخلی هنر و علم را برای ایجاد یا بازسازی فضای داخلی یک ساختمان مانند خانه، اداره یا سایر فضای داخلی ترکیب می کند. این نوع معماری همچنین شامل تبدیل یک نوع فضا به نوع دیگر (که استفاده مجدد نیز نامیده می شود) است، مانند تبدیل فضای داخلی یک ساختمان اداری قدیمی به یک محل سکونت.

یک طراح داخلی چه می کند؟

طراحان داخلی معمولاً در ایجاد یا بازسازی محیط های داخلی نقش دارند و اغلب ساختار واقعی خانه ها را تغییر می دهند. آنها باید سازه های ساختمانی و قوانین ساختمانی را برای ایجاد فضای زندگی ایمن و قابل زندگی (مانند نصب لوله کشی و سیستم های الکتریکی مناسب) در نظر بگیرند و در تمام پروژه های خود تحلیل های طراحی معماری را لحاظ کنند. طراحان داخلی همچنین می توانند گزینه های طراحی پایدار را در خلاقیت های خود بگنجانند، مانند پیشرفت های "سبز" با سیستم های گرمایش و روشنایی جایگزین.

چگونه یک طراح داخلی شویم؟

حضور در دانشکده معماری می تواند به طیف گسترده ای از فرصت های شغلی، مانند توسعه املاک، طراحی داخلی خانه، طراحی داخلی اداری، طراحی منظره، برنامه ریزی شهری یا طراحی صنعتی منجر شود. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی مجاز، باید:

دریابید که انجمن معماری محلی شما به چه چیزی نیاز دارد. اولین قدم در سفر شما برای شروع حرفه ای به عنوان یک طراح داخلی، یافتن و تکمیل مدارک تحصیلی توسط هیئت معماری محلی شماست.

دریافت مدرک اکثر انجمن های معماری در ایالات متحده معماران مشتاق را برای تکمیل یک برنامه کارشناسی برای هنرهای زیبا (BFA) در معماری داخلی (یا یک برنامه مدرک حرفه ای معادل تایید شده توسط هیئت ملی اعتباربخشی معماری) می خواهند که یک برنامه کارشناسی را تکمیل کنند. بسیار مهم است که مدرسه ای را انتخاب کنید که توسط شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) معتبر باشد. این اعتبار تضمین می کند که آموزشی که در برنامه معماری داخلی خود دریافت می کنید استانداردهای شناخته شده صنعت را برآورده می کند.

آزمون های مجوز آموزشی برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای: باید در آزمون ثبت معماری شورای ملی ثبت نام معماری (NCARB) قبول شوید.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی اداری رشته ای است که بیشتر بر هنر تمرکز دارد تا عملکرد و شامل عناصر زیبایی شناختی مانند مبلمان، کفپوش، دیوارها، پوشش پنجره ها و آثار هنری است. همچنین طرح های رنگی، منسوجات، نورپردازی، مواد طراحی و پایداری را پوشش می دهد. طراحی داخلی به طور گسترده در فضاهای مسکونی و شرکتی، عمومی و صنعتی استفاده می شود.

وظایف یک طراح داخلی

طراحان داخلی وظیفه دارند اتاق ها و فضاهای داخلی را راحت، کاربردی و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر بسازند. اکثر طراحان داخلی پروژه ها را با ارزیابی نیازها و اهداف مشتری شروع می کنند، که معمولاً شامل نحوه استفاده از اتاق و نحوه حرکت افراد در فضا می شود.

پس از ملاقات با مشتریان، طراحان داخلی مواد طراحی و ایده های طراحی را مطالعه می کنند. بسیاری از طراحان داخلی نیز از برنامه های CAD و BIM برای ایجاد پلان های دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند. این پلان های دیجیتالی طبقه معمولاً شامل چیدمان اتاق، سیستم های برق و لوله کشی، مصالح دیوار و کف، روشنایی و مشخصات مبلمان است. در بیشتر موارد، این طرح شامل مجوزهای ساختمانی مورد نیاز برای اجرای طرح نیز خواهد بود.

طراح داخلی هزینه ها و جدول زمانی را محاسبه می کند، مواد را سفارش می دهد، برای مجوزهای لازم درخواست می دهد و پیمانکاران را برای تکمیل پروژه پیدا می کند. اکثر طراحان داخلی تیم کوچکی از پیمانکاران را اداره می کنند و از نزدیک با معماران، مهندسان و تجار کار می کنند. آنها معمولاً تمام مراحل ساخت و نصب مربوط به طرح ها را انجام می دهند و ممکن است برخی از کارهای طراحی و نصب را خودشان انجام دهند.

برخی از طراحان داخلی عمومی هستند، در حالی که بسیاری از آنها حوزه های تخصصی را انتخاب می کنند. برخی ممکن است بر سبک های خاص، مناطق خاص مانند آشپزخانه و حمام، یا انواع خاصی از ساختارها مانند فضاهای مسکونی یا شرکتی تمرکز کنند.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

در حالی که همپوشانی های زیادی بین نقش های یک معمار داخلی و یک طراح داخلی وجود دارد، تفاوت هایی نیز بین این دو حرفه وجود دارد، از جمله:

معماران داخلی مسئولیت بازسازی ساختمان را بر عهده دارند. یک طراح داخلی معمولاً کل فضای داخلی را طراحی می کند و در سطح فنی درگیر فرآیند طراحی است. آنها با سازندگان، پیمانکاران و تکنسین ها کار می کنند تا بازسازی یا نوسازی یک ساختمان موجود را تسهیل کنند.

برای معمار شدن به مجوز نیاز دارید. تفاوت اصلی بین معماری داخلی و طراحی داخلی این است که همه معماران باید مجوز داشته باشند تا خود را معمار بنامند و معماری را انجام دهند.

طراحی داخلی بیشتر جنبه زیبایی دارد. طراحی داخلی حرفه ای است که بر معماری و برنامه ریزی زمین تمرکز دارد و طراحی منسجم و زیبایی شناختی را برای طراحی داخلی خانه ها و مشاغل در یک محیط ساخته شده یا سازه های موجود ایجاد می کند. با این حال، حرفه طراحی داخلی در طول سال ها تکامل یافته است زیرا طراحان بیشتری از این جنبه های فنی برای پرداختن به سازه های معماری در طراحی های خود استفاده می کنند. در راهنمای ما در اینجا درباره اصول طراحی داخلی بیشتر بدانید.

صلاحیت های مختلفی وجود دارد. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی معتبر (نه دکوراتور داخلی)، برخی از ایالت ها ممکن است به مجوز یا گواهینامه شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) نیاز داشته باشند. شورای ملی صلاحیت های طراحی داخلی (NCIDQ) یک آزمون سه بخشی است که به طراحان داخلی بالاترین سطح گواهینامه را می دهد و به افزایش شانس آنها برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی یا شرکت طراحی داخلی موفق کمک می کند.

دبیرستان

تحصیلات و سابقه کار

گواهینامه ها و مجوزها

فضای کاری و ویرایش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.