بازنویسی محتوای متنی چه کاربردهایی دارد؟
نکاتی برای اجرای سقف عرشه فلزی
فلج اندام ; انواع، علائم و درمان آن
معرفی بهترین قرص برای عفونت واژن
آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

بهترین دارو و پماد زگیل تناسلی; نحوه مصرف و عوارض


استفاده از قرص زگیل تناسلی و همچنین پمادها و محلول های مختلف اولین قدم برای مبتلایان است. در صورت ابتلا به این ویروس می توانید با استفاده از داروها و پمادها زیر نظر پزشک زگیل تناسلی را درمان کنید. روغن کرچک و دارو باید حدود 4-6 هفته استفاده شود تا زائده ها از بین بروند.

همچنین استفاده از داروها همیشه نمی تواند به درمان این بیماری کمک کند و گاهی برای درمان موفقیت آمیز و برداشتن زگیل تناسلی نیاز به عمل جراحی، کرایو و لیزر است.

زگیل ناحیه تناسلی:

یکی از انواع بیماری های مقاربتی زگیل تناسلی است که در اولین تماس جنسی و تماس پوست به پوست از طریق غشاهای مخاطی پخش می شود. ویروس HPV انواع مختلفی دارد که نوع کم خطر آن باعث زگیل تناسلی می شود و انواع پرخطر باعث ایجاد سرطان های مختلفی مانند سرطان رکتوم، سرطان دهانه رحم و غیره می شود. هنگامی که این ویروس وارد بدن می شود، نمی توان آن را حذف کرد، اما بیماری را فقط می توان کنترل کرد. این بیماری توسط ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود که با تجویز واکسن گارداسیل یا واکسن HPV قابل پیشگیری است.

بهترین درمان برای زگیل تناسلی مردانه و زنانه.

داروهای زگیل تناسلی مردانه و زنانه به صورت قرص، محلول و پماد موجود است. قرص ها معمولا برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس HPV تجویز می شوند و محلول و پماد زگیل وظیفه لایه برداری برای برداشتن زائده های پوست را بر عهده دارد. در زیر با انواع داروها و پمادهای زگیل، نحوه استفاده و تاثیرگذاری هر یک از آنها آشنا خواهید شد:

محلول اسید سالیسیلیک

محلول سالیسیلیک اسید از ترکیب دو ماده اسید و اسید سالیسیلیک ساخته می شود و خاصیت اسیدی آن می تواند نقش مهمی در هضم و از بین بردن ریشه داشته باشد. می توان آن را یک یا دو بار در روز به مدت 12 هفته استفاده کرد. توجه داشته باشید که استفاده از این محلول می تواند با احساس سوزش همراه باشد و صبور بودن برای همه به خصوص کودکان سخت است.

برای استفاده از این داروی موضعی، ابتدا نواحی زگیل را بشویید و خشک کنید. سپس محلول را روی ضایعات زگیل استفاده کنید. از تماس این محلول با نواحی حساس بدن مانند واژن، چشم ها، دهان، بینی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث تحریک شود. چند هفته طول می کشد تا نتایج این درمان را ببینید.

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک

از عوارض محلول اسید سالیسیلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحریک محیطی

التهاب

خارش

التهاب

اگر به داروهای سالیسیلات (آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) حساسیت دارید، از این دارو استفاده نکنید. همچنین این محلول زگیل تناسلی برای بیماران قلبی، زنان باردار و دیابتی ها توصیه نمی شود.

پماد پودوفیلین برای درمان زگیل

پودوفیلین یک محلول برای درمان زگیل تناسلی فقط برای استفاده خارجی است. این دارو حاوی آنتی بیوتیک است و باعث نکروز موضعی و توقف فعالیت ویروس HPV یا زگیل تناسلی می شود. در واقع این روغن ها می توانند از تکثیر سلولی جلوگیری کنند.

اثرات پودوفیلین

عوارض جانبی پودوفیلین عبارتند از:

در جای خود سوخته است.

درد و تورم

عوارض گوارشی، خونی و عصبی

آلدارا از ناحیه تناسلی خارج شد

آلدرا یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی است و در واقع سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این دارو برای درمان زگیل تناسلی استفاده می شود. این داروی موضعی فقط برای بزرگسالان و کودکان 12 ساله قابل استفاده است. هنگام مصرف این دارو از رابطه جنسی خودداری کنید زیرا این پماد زگیل تناسلی می تواند کاندوم و دیافراگم را ضعیف کند.

 به گزارش  فرازطب مدت زمان مصرف این دارو 16 هفته می باشد، بیمار می تواند طبق نظر پزشک 3 بار در هفته و روزی یک بار از این دارو استفاده کند. زگیل تناسلی بهترین زمان مصرف این دارو شب ها و قبل از خواب است. برای استفاده، ناحیه مورد نظر را بشویید و خشک کنید و سپس پماد را بمالید. این دارو را حداقل 6 تا 10 ساعت روی زگیل ها بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید. پس از استفاده از پماد، می توانید ناحیه مورد نظر را با گاز بپوشانید و از پوشیدن لباس های زیر با الیاف غیر طبیعی خودداری کنید.

عوارض جانبی آلدارا

واکنش های محل درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

قرمز

ادم

خارش، سوزش، درد

پوست ضخیم و خشن

لایه ها اتفاق می افتد

Syncatechinder

درمان اندام های تناسلی با پماد سینسیتیوم یکی از بهترین راه های درمان این بیماری است. از این روغن می توان برای درمان زگیل های داخلی و خارجی و زگیل های مقعدی استفاده کرد. اما از استفاده از این عطر در مناطق مرطوب مانند ظروف خودداری کنید. مدت زمان استفاده از این روغن 4 ماه و 3 بار در روز می باشد. اما اگر در روند درمان بهبودی حاصل نشد، باید از درمان جایگزین برای درمان بیماری استفاده کرد.

مشکلات پماد سینکاتچین

حدود یک پنجم کسانی که از این پماد استفاده می کنند. از عوارض آن رنج می برند. عوارض جانبی این دارو به شرح زیر است.

التهاب و قرمزی پوست

توضیح

سوزش

درد

در موارد نادر، هنگام درمان کندیلوم با پماد سینکاتچین ممکن است عوارضی ایجاد شود. این عوارض عبارتند از:

تورم غدد لنفاوی

التهاب دستگاه تناسلی، حفره لگن و پوست ختنه گاه

یک زخم

محلول پودوفیلاکس

درمان اندام تناسلی با محلول پودوفیلاکس یکی از راه های موثر برای رفع آسیب های سطحی پوست این بیماری است. این بدان معنی است که باید از مصرف دارو در قسمت های حساس بدن مانند حفره دهان، دستگاه تناسلی و واژن خودداری کنید. این دارو به دو شکل محلول و ژل موجود است. مدت زمان مصرف این پماد 3 روز صبح و عصر می باشد.

عوارض محلول پودوفیلاکس

از عوارض این محلول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سردرد

درماتیت

التهاب

خارش

در صورت بروز عوارض جانبی، مصرف دارو را قطع کنید. از مصرف این دارو برای درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری و شیردهی خودداری کنید. در حین مصرف و تا زمان بهبودی کامل از رابطه جنسی خودداری کنید.

روغن فرمالدئید

این پماد نوعی داروی شیمیایی است که در درمان زگیل تناسلی نقش دارد. این دارو فقط برای زگیل قابل استفاده است. این پماد برای زگیل تناسلی باید به مدت طولانی استفاده شود و مدت زمان مصرف آن یک یا دو بار در روز تعیین می شود.

عوارض پماد فرمالدئید

از جمله عوارض استفاده از کرم های ضد التهاب برای اندام تناسلی می توان موارد زیر را برجسته کرد.

تحریک و تورم پوست.

او بود

احساس خارش و سوزش

محلول اسید تری کلرواستیک برای زگیل

تری کلرواستیک اسید یک محلول شیمیایی است که زگیل تناسلی را می سوزاند. از این محلول می توان برای درمان زگیل های واژن یا مقعد استفاده کرد، اما این دارو برای جلوگیری از آسیب به پوست اطراف زگیل باید توسط پزشک استفاده شود. برای برداشتن زائده معمولاً یک بار در هفته به مدت شش هفته از تری کلرواستیک اسید استفاده می شود.

عوارض جانبی TCA

D عوارض جانبی TCA این عبارات:

تغییر رنگ پوست

تورم و التهاب

خارش و درد سوزش

همانطور که در ابتدای بحث گفتم، همه اندام تناسلی با پماد و محلول درمان نمی شوند، گاهی اوقات موقتی هستند و پس از مدتی زائده های جدیدی در همان محل یا نزدیک ظاهر می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.