آهنگ جدید سیروان خسروی به نام یه روز از این فاصله هامون تنها یه خاطره میمونه
همه چیز درباره سبک هیجان انگیز و شگفت انگیز
معرفی بهترین قرص های تاخیری برای مردان
از شیراز کجا برویم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز
چگونه واتس اپ را آپدیت کنیم؟
بورسیه تحصیلی ترکیه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نقش بازاریابی سوشیال مدیا در افزایش فروش

 

آنچه باعث استقبال مردم از شبکه های اجتماعی شده تسهیل ارتباط بین افراد و آسانی دسترسی و سادگی کاربر این پلتفرم ها می باشد. ضمن اینکه شبکه های اجتماعی فرصتی عالی برای مشاغل و کسب و کارها فراهم کرده تا مخاطبان خود را افزایش داده و کسب و کار خود را رونق دهند.
در این مقاله به علاوه بر اینکه به شبکه های اجتماعی  می پردازیم به بازاریابی، تبلیغات ایتا، افزایش ممبر در ایتا نیز به طور مفصل می پردازیم.

چرا جای شما در شبکه های اجتماعی خالی است؟

تفاوت های زیادی بین حضور در رسانه های اجتماعی و تبلیغات رسانه های سنتی وجود دارد. چرا که علاوه بر اینکه هزینه تبلیغات در فضای مجازی کمتر است، مخاطب بیشتری هم دارد.
از طریق فعالیت مداوم و بازاریابی در شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری جذب کانال شما می شوند که می توانید با آنها تعامل داشته باشید، و سعی کنید اعتماد آنها را به خود جلب کنید تا فروشتان بیشتر شود. میلیون ها ایرانی تا حال شبکه اجتماعی ایتا را نصب کرده و از آن استفاده می کنند.
اگر قصد این را دارید که فعالیت جدی در ایتا داشته باشید، پیدا کردن نام مناسبی برای کانال بسیار مهم است. تصویری مرتبط و جذاب برای کانال خود انتخاب کنید. در توضیحات کانال بهتر است یک معرفی مختصر و مفید از موضوع و فعالیت هایتان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب بنویسید تا اطلاعات خوبی راجع به کانال در اختیار مخاطب قرار گیرد.
در گام اول به این سوال پاسخ دهید که انگیزه شما از تاسیس کانال چیست تا تولید محتوا بر اساس اهداف شما تولید شود، به این علت که بازدید کنندگان کانال فروشگاهی انتظار مشاهده مطالب و محتوای متفاوتی با یک کانال سرگرمی دارند.
کاربران عموما تمایل بیشتری در عضویت در کانال‌های عمومی نسبت به کسب‌وکارها از خود نشان می دهند.
اگر در حال راه‌اندازی کانالی برای کسب‌وکارتان هستید، دانستن این نکته لازم است که شما نسبت به کانال های عمومی به انجام تبلیغ زیادتری نیاز دارید. برای جلوگیری از ریزش ممبرها بهتر است محتوای جذاب تری را منتشر کنید.
بهتر است انگیزه و اهداف خود از بازاریابی و تبلیغات را مشخص کنید تا بتوانید بازدهی تبلیغات را بهتر بسنجید. انگیزه و هدف شما ممکن است افزایش ممبر ایتا، معرفی محصولات و خدمات و نیز افزایش فروش باشد یا اهداف دیگری مانند افزایش تعامل کاربر، معرفی برند یا موارد دیگری باشد. ممکن است یک یا چند مورد از این اهداف برای شما محقق شود.
چونکه شما اهداف خود را از پیش تعیین کرده اید، پس راحت تر هم می توانید برای کانالتان کمپین تبلیغاتی را طراحی و اجرا کنید. به این دلیل که طراحی و اجرای یک کمپین افزایش عضو کانال با کمپین بازاریابی و فروش تفاوت می کند.

راهبرد تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

افزایش و باقی ماندن اعضا درون کانال بدون تولید محتوای جالب و تاثیرگذار نشدنی است. برای همین تولید محتوا نیازمند استراتژی و برنامه است.
پیشنهاد می کنیم  برای دستیابی به این هدف میزان پست ها و زمان بندی انتشار آنها را از قبل مشخص کنید.
اگر نرخ ریزش کانال فراوان است می توان گفت که اعضای کانال از محتوا خوششان نیامده یا پست های زیادی پشت سر هم منتشر می کنید که باعث رنجش مخاطبان می شود.

چگونه برای کانال ایتا خود تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در شبکه اجتماعی ایتا را می توانید از چند طریق انجام دهید. می توان گفت تبلیغ پاپ آپ ایتا از پر طرفدارترین روش های افزایش ممبر و بازدید است. اعضایی که از این راه به کانال شما پیوسته اند، کانال را بازدید کرده و از روی میل و اختیار عضو کانال شده اند، برای همین هم از پست ها بازدید می کنند. این ممبرها محتمل است که از شما خرید داشته باشند.
طبیعتا هر مقدار شما بتوانید محتوای کانال را چه پیش و چه پس از انجام تبلیغ به شکلی طراحی و آماده کنید که مخاطبان را بیشتر علاقمند به خرید کند، فروش شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. پیاده سازی طرح های هیجان انگیزی همچون برگزاری چالش و مسابقه می تواند در افزایش فروش کانال شما تاثیر قابل توجهی باشد.
تبلیغات افزون بر اینکه افزایش اعضای کانال ایتا را به دنبال دارد، در افزایش فروش شما نیز تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت به همین خاطر توصیه می کنیم که انجام تبلیغات منظم را فراموش نکنید. مقیاس بررسی اعتبار کانال در ایتا و سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی تعداد اعضای آن است که هر چه این تعداد بالاتر باشد به معنای این است که افراد زیادتری به کانال علاقمه بوده و به آن اعتماد کرده اند. در این حالت افراد دیگر راحتتر به شما اعتماد می کنند و عضو کانال شما می شوند و از شما خرید می کنند.

اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی سوشیال مدیا را می توان همان بکارگیری ویژگیهای پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب و افزایش فروش دانست. بنابراین در شبکه های اجتماعی با ساخت محتوا، کوشش می کنید به موثرترین ساز و کار برند و همچنین محصولات، خدمات خود را به مخاطبان ارائه کنید. از فواید این شیوه، ارسال محتواهای شما به دیگران می باشد، در صورتی که مخاطبان از آن خوششان بیاید.
پیامرسان بومی ایتا تا هم اکنون قادر بوده میلیون ها ممبر واقعی را جذب کند برای همین به بستری عالی برای بازاریابی و فروش کسب و کارها تبدیل شده است.
ساخت کانال و و تبلیغات در سوشیال مدیا برای کسب و کارها این موقعیت را ایجاد می کند که به شناخت بیشتر مخاطبان از برند، محصولات و خدمات شما و ارتباط دو طرفه با مشتریان کمک می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.